eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki › Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
    Date: Sun, 29 Sep 2013 13:35:21 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 27
    Message-ID: <l2939r$odi$1@node2.news.atman.pl>
    References: <l275qf$s4f$1@mx1.internetia.pl>
    <524729fa$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1309282134520.3852@quad> <l28o2u$rrv$1@mx1.internetia.pl>
    <5247f3c6$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <l28v3n$j66$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-93-154-130-144.free.aero2.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1380454524 25010 93.154.130.144 (29 Sep 2013 11:35:24
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 29 Sep 2013 11:35:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l28v3n$j66$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:728776
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-29 12:11, ww pisze:
    >
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:5247f3c6$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> Prawo dość wyraźnie normuje sposób doręczenia oświadczenia woli i
    >> pozostawianie go w przypadkowym miejscu raczej nei znajduje uznania w
    >> oczach sądów, o ile zobowiązany zna właściwy adres i nie umówił się z
    >> klientem na odbiór tego oświadczenia w sklepie.
    >
    > No właśnie. A podpisanie się pod "odpowiedź dostępna będzie w salonie"
    > może chyba podchodzić pod "umówiliśmy się". Jednak wszystkie źródła
    > twierdzą,
    > że takie umówienie się nie jest skuteczne i ja mogę po tą odpowiedź nie
    > przyjść
    > a problem ma wtedy sklep bo mnie jednak skutecznie nie poinformował.

    Źródła w tej materii są wyjątkowo mierne. Kiedyś jeden sąd się
    wypowiedział, że w odpowiedzi na reklamację listem poleconym liczy się
    dzień doręczenia, a nie dzień wysłania. Mało inteligentny sędzia nie
    zauważył, że w ten sposób dochodzimy do sytuacji, kiedy odpowiedź nigdy
    nie będzie mogła być udzielona w terminie, bowiem wysłana już w dniu
    złożenia reklamacji, może być przetrzymana przez konsumenta na poczcie
    przez 14 dni i być tym samym spóźniona.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1