    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa swiadka
    Date: Sun, 25 Aug 2024 14:16:35 +0200

    W dniu 25.08.2024 o 13:37, Kviat pisze:
    > "Jakie czynności podejmuje policja po otrzymaniu informacji o zaginięciu
    > osoby?"
    > (...)
    > "-         dokonuje penetracji terenu ostatniego miejsca pobytu osoby
    > zaginionej z wykorzystaniem środków technicznych, psów policyjnych,
    > podmiotów pozapolicyjnych (płetwonurkowie, strażacy itp.),"
    >
    > Twierdzisz, że siedzą dupami na trawie i tylko pokazują palcem podmiotom
    > "pozapolicyjnym" co mają robić? Takie kierowniki od myślenia, stworzeni
    > do wyższych celów, a do fizolskiej roboty mają plebs ze straży pożarnej?
> [...]

    Twierdzę, że już tradycyjnie, zrozumiałeś tylko pierwsze zdanie z
    zacytowanego przez samego siebie tekstu. Niestety w tym wypadku
    skończyło się to na pytajniku. Nie dotarło do Ciebie słowo
    "pozapolicyjnych", albo go nie rozumiesz.

    Już Ci pisałem, jak są szkolone psy policyjne. Jeśli mamy zaginionego,
    który niedawno wyszedł z domu, to pies policyjny podejmie jego trop.
    Podkreślam, że PIES, a nie psy, bowiem nie słyszałem o taktyce tropienia
    sforą - ale nie znam się akurat na tym, a Ty widać jesteś wybitnym
    specjalistą w tym zakreasie. Ale to można zrobić do kilku godzin.

    Można oczywiście użyć wielu psów policyjnych i pospacerować z nimi. Może
    oszczekają kogoś w krzakach i może to akurat będzie pokrzywdzony, ale
    nie są do tego szkolone.

    Weź następnym razem analizuj po jednym zdaniu, to w kolejnym poście
    akurat trafisz na właściwe. Ułomność, to ułomność i trzeba jakoś z tym
    walczyć, a nie zawracać d...y ogółowi.

    Co do tego, co ja twierdzę, to kategorycznie twierdzę, że kolejny raz
    strugasz z siebie debila. Nie rozumiesz zagadnienia. nie masz o nim
    zielonego pojęcia. Nawet nei starasz sie zrozumieć, tylko wymyślasz
    sobie, co też ja twierdzę i to krytykujesz. Bo wyrywanie z kontekstu
    zdań wymaga znajomości kontekstu.

    Nie, Policja nie jest tu od pokazywania palcem i siedzenia na trawie,
    tylko przy takich poszukiwaniach jest masa rzeczy do zrobienia, których
    strażak nie zrobi, a z kolei policjant nie ma ani ku temu sprzętu, ani
    przeszkolenia, by przeszukiwać teren. Dlatego, o ile nie zachodzą jakieś
    szczególne przyczyny, to każdy robi swoje. Przeszukanie trenu wzdłuż
    autostrady akurat nie jest domeną Policji, chyba, ze nie było to
    poszukiwanie zaginionej - jak podejrzewam. I nawet nie chce mi się
    pisać, co robi Policja, bo już na tym forum kilka razy był oto
    wałkowane, więc gdybyś był zdolny do zrozumienia tego, to być już dawno
    zrozumiał.

    --
    (~) Robert Tomasik