eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopalmtop - gwarancja czy sprzedawca? › Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
  • Data: 2004-11-11 15:24:42
    Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    t...@p...onet.pl wrote:
    > I przykład
    > kupiłeś samochód, po tygodniu zepsuły ci się pasy - nie wyciągają się,
    > idziesz do sprzedawcy i oddajesz mu samochód ponieważ jest niezgodny z
    > umową. Chyba nie tędy droga, samochód ma zepsute pasy, które nalezy
    > naprawić, ewentualnie po bezskutecznej naprawie możesz żądać zwrotu
    > pieniędzy lub wymiany na nowy. Moim zdaniem tak również wygląda sprawa z
    > palmtopem - port jest, ale zepsuty, mają naprawić lub wymienić na nowy lub
    > oddać kasę.
    >
    > II przykład
    > kupiłeś samochód z ABS, ESR, i innymi trzyliterowymi skrótami, po
    > przejechaniu 1256 km stwierdziłeś, że ABS nie działa, po wizycie w
    > warsztacie mechanik Ci mówi, że nie działa bo go nie ma. Tu następuje
    > niezgodność towaru z umową.

    Ale brak jakiegoś elementu od jego niedziałania niczym się nie różni.
    Sprzedawca ma obowiązek wydać _sprawny_ towar, jeśli coś nie działa, to
    mamy do czynienia z niezgodnością z umową.
    A w pierwszym przykładzie mamy niezgodność z umową, z tym że trzeba
    pamiętać że sprzedawca odpowiada za stan rzeczy w chwili wydania, a nie
    później. Inna sprawa, że będzie musiał udowodnić że wydał sprawny towar.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1