-
1. Data: 2004-11-11 12:43:22
Temat: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: Conrad <k...@e...pl>
Witam
3 miesiace temu kupilem palmtopa marki HP. Przetestowalem go dokladnie
na tyle ile moglem niestety ze wzgledu na brak innych komputerow z
laczem na podczerwien IrDA nie sprawdzilem zaladajac ze ryzyko na jej
uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
(IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
telefon serwisant.
I tutaj moje pytanie: sprzet kupilem na raty otrzymujac fakture;
gwarancji sklep mi nie podbil dajac mi tydzien na wykrycie ew. wad z tym
teraz nadal bez problemu moga mi ja podbic. Czy moge jednak - powolujac
sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?
Czy fakt wystapienia sytuacji ze wada byla juz w momencie zakupu daje mi
dodatkowe plusy pozwalajace na wymiane palmtopa na nowy?
Czy w takim wypadku fakt posiadania czy nie posiadania gwarancji ma
jakies znaczenie - czy mam mozliwosc wyboru? I jakie mam szanse na
wymiane sprzetu na nowy - sprawny?
Oczywiscie nie robilbym zamieszania na grupie gdyby nie fakt zi obawiam
sie oddawac wymuskanego palmtopa do serwisu HP o ktorym slyszalem wiele
zlych opinii lacznie z tym ze czesto oddaja po naprawie serwisowej
klientom sprzet z punktu technicznego sprawny lecz z juz uzywany przez
kogos innego i podniszczonego. Chcialbym tego uniknac i szukam
alternatywnych drog wyjscia.
Conrad
-
2. Data: 2004-11-11 14:54:35
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Thu, 11 Nov 2004 13:43:22 +0100, Conrad naskrobał(a):
> 3 miesiace temu kupilem palmtopa marki HP. Przetestowalem go dokladnie
> na tyle ile moglem niestety ze wzgledu na brak innych komputerow z
> laczem na podczerwien IrDA nie sprawdzilem zaladajac ze ryzyko na jej
> uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
> telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
> (IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
> telefon serwisant.
>
> I tutaj moje pytanie: sprzet kupilem na raty otrzymujac fakture;
> gwarancji sklep mi nie podbil dajac mi tydzien na wykrycie ew. wad z tym
> teraz nadal bez problemu moga mi ja podbic. Czy moge jednak - powolujac
> sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
> na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
> daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
> palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?
tak
>
> Czy fakt wystapienia sytuacji ze wada byla juz w momencie zakupu daje mi
> dodatkowe plusy pozwalajace na wymiane palmtopa na nowy?
plusem jest możliwość skorzystania z tej ustawy w tym przypadku.
> Czy w takim wypadku fakt posiadania czy nie posiadania gwarancji ma
> jakies znaczenie - czy mam mozliwosc wyboru? I jakie mam szanse na
> wymiane sprzetu na nowy - sprawny?
bez znaczenia - gwarancja to osobne świadczenie.
> Oczywiscie nie robilbym zamieszania na grupie gdyby nie fakt zi obawiam
> sie oddawac wymuskanego palmtopa do serwisu HP o ktorym slyszalem wiele
> zlych opinii lacznie z tym ze czesto oddaja po naprawie serwisowej
> klientom sprzet z punktu technicznego sprawny lecz z juz uzywany przez
> kogos innego i podniszczonego. Chcialbym tego uniknac i szukam
> alternatywnych drog wyjscia.
śmiało - niezgodność z umową.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
3. Data: 2004-11-11 15:00:09
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: <t...@p...onet.pl>
Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
news:cmvuet$2no$1@news.onet.pl...
> Dnia Thu, 11 Nov 2004 13:43:22 +0100, Conrad naskrobał(a):
>
>
>> 3 miesiace temu kupilem palmtopa marki HP. Przetestowalem go dokladnie
>> na tyle ile moglem niestety ze wzgledu na brak innych komputerow z
>> laczem na podczerwien IrDA nie sprawdzilem zaladajac ze ryzyko na jej
>> uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
>> telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
>> (IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
>> telefon serwisant.
>>
>> I tutaj moje pytanie: sprzet kupilem na raty otrzymujac fakture;
>> gwarancji sklep mi nie podbil dajac mi tydzien na wykrycie ew. wad z tym
>> teraz nadal bez problemu moga mi ja podbic. Czy moge jednak - powolujac
>> sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
>> na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
>> daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
>> palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?
>
> tak
>
no nie wiem, przecież w palmtopie jest IrDA, tylko nie działa (jest
zepsuta), gdyby nie było portu to wtedy jest to niewątpliwie niezgodność z
towaru z umową. Takie podejście spowodowałoby, że każdy by twierdził, że
uszkodzenie jest niezgodne z umową i próbował zwrócić sprzęt sprzedawcy.
-
4. Data: 2004-11-11 15:11:34
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
t...@p...onet.pl wrote:
> no nie wiem, przecież w palmtopie jest IrDA, tylko nie działa (jest
> zepsuta), gdyby nie było portu to wtedy jest to niewątpliwie niezgodność z
> towaru z umową. Takie podejście spowodowałoby, że każdy by twierdził, że
> uszkodzenie jest niezgodne z umową i próbował zwrócić sprzęt sprzedawcy.
A nie jest?
KG
-
5. Data: 2004-11-11 15:16:03
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: <t...@p...onet.pl>
Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
news:cmvv9c$3gj$2@news.onet.pl...
> t...@p...onet.pl wrote:
>> no nie wiem, przecież w palmtopie jest IrDA, tylko nie działa (jest
>> zepsuta), gdyby nie było portu to wtedy jest to niewątpliwie niezgodność
>> z towaru z umową. Takie podejście spowodowałoby, że każdy by twierdził,
>> że uszkodzenie jest niezgodne z umową i próbował zwrócić sprzęt
>> sprzedawcy.
>
> A nie jest?
I przykład
kupiłeś samochód, po tygodniu zepsuły ci się pasy - nie wyciągają się,
idziesz do sprzedawcy i oddajesz mu samochód ponieważ jest niezgodny z
umową. Chyba nie tędy droga, samochód ma zepsute pasy, które nalezy
naprawić, ewentualnie po bezskutecznej naprawie możesz żądać zwrotu
pieniędzy lub wymiany na nowy. Moim zdaniem tak również wygląda sprawa z
palmtopem - port jest, ale zepsuty, mają naprawić lub wymienić na nowy lub
oddać kasę.
II przykład
kupiłeś samochód z ABS, ESR, i innymi trzyliterowymi skrótami, po
przejechaniu 1256 km stwierdziłeś, że ABS nie działa, po wizycie w
warsztacie mechanik Ci mówi, że nie działa bo go nie ma. Tu następuje
niezgodność towaru z umową.
-
6. Data: 2004-11-11 15:24:42
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: kam <X#k...@w...pl#X>
t...@p...onet.pl wrote:
> I przykład
> kupiłeś samochód, po tygodniu zepsuły ci się pasy - nie wyciągają się,
> idziesz do sprzedawcy i oddajesz mu samochód ponieważ jest niezgodny z
> umową. Chyba nie tędy droga, samochód ma zepsute pasy, które nalezy
> naprawić, ewentualnie po bezskutecznej naprawie możesz żądać zwrotu
> pieniędzy lub wymiany na nowy. Moim zdaniem tak również wygląda sprawa z
> palmtopem - port jest, ale zepsuty, mają naprawić lub wymienić na nowy lub
> oddać kasę.
>
> II przykład
> kupiłeś samochód z ABS, ESR, i innymi trzyliterowymi skrótami, po
> przejechaniu 1256 km stwierdziłeś, że ABS nie działa, po wizycie w
> warsztacie mechanik Ci mówi, że nie działa bo go nie ma. Tu następuje
> niezgodność towaru z umową.
Ale brak jakiegoś elementu od jego niedziałania niczym się nie różni.
Sprzedawca ma obowiązek wydać _sprawny_ towar, jeśli coś nie działa, to
mamy do czynienia z niezgodnością z umową.
A w pierwszym przykładzie mamy niezgodność z umową, z tym że trzeba
pamiętać że sprzedawca odpowiada za stan rzeczy w chwili wydania, a nie
później. Inna sprawa, że będzie musiał udowodnić że wydał sprawny towar.
KG
-
7. Data: 2004-11-11 16:14:22
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: "Glikogen" <m...@u...k.pl>
troche sie mylisz...
niezgodnosc towaru polega na tym ze kupujacy w chwili kupowania nie jest
poinformowany ze cos nie dziala lub czegos nie ma. Dotyczy to tez rzeczy
przecenionych uszkodzonych itp... oczywiscie jesli sprzedawca nie
poinformuje o tym kupujacego, np. kupujesz przeceniona kurtke i jest
zaznaczone ze brakuja guzika ale cena jest nizsza, kupujesz ja, przyjezdzasz
do domu i widzisz ze zamek w tej kurtce tez nie dziala tak jak powinien. To
jest wlasnie niezgodnosc z umowa, czyli w momencie kupowania nie byles
poinformowany o tym ze cos jeszcze jest uszkodzone - i nie jest wazne czy
rzecz jest nowa, przeceniona, uzywana itp. Do 6 miesiecy przyjmuje sie ze
sprzedawca ma udowodnic ze w momencie kupna wszystko bylo OK, a od 6 do 24
miesiecy to kupujacy musi udowodnic sprzedawcy ze nie powiedzial ze cos z
przedmiotem jest nie tak.
Wracajac do palmtopa, to jest to jak najbardziej nizgodnosc z umowa bo
sprzedawca nie poinformowal kupujacego o uszkodzonej irdzie. Warto jednak
zaznaczyc ze nie jest to gwarancja to prawo nie obejmuje uszkodzen ktore
powstaly po zakupie, chodzi tu jedynie o chwile w ktorej kupujemy przedmiot.
Glikogen
-
8. Data: 2004-11-11 16:37:18
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>
pewne HP 1930 - a ten faktycznie coś nie tęgo obsługuje IRDE - tez mam
takiego - pokonałem problem dopiero po 4 miesiącach - a wydawalo sie ze port
jest nie sprany - jesli faktycznie tak jest udaj sie do gwaranta aby to
porwierdzic inaczej moze okazac sie ze port jest sprawny ale nie potrafisz
sie nim obsłużyć :(
-
9. Data: 2004-11-12 00:21:00
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <4...@e...pl>, Conrad wrote:
[..]
> uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
> telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
> (IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
> telefon serwisant.
[..]
> sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
> na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
> daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
> palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?
Możesz się tego domagać (wymiany). W praktyce będzie to najprawdopodobniej
mało skuteczne. Sprzedawca powoła się na nadmierne koszty i skończy się
naprawą. Na twoje żądanie, sprzedawca musi uzasadnić te nadmierne koszty,
co zapewne zrobi. Ty się z tym nie zgodzisz i pozostanie już jedynie droga
sądowa.
> Czy fakt wystapienia sytuacji ze wada byla juz w momencie zakupu daje mi
> dodatkowe plusy pozwalajace na wymiane palmtopa na nowy?
Istotą "niezgodności z umową" jest istnienie wady w momencie zakupu. Do
6ciu miesięcy przyjmuje się po prostu, że tak właśnie było. Powyżej,
musiałbyś tego, dowieść.
> Czy w takim wypadku fakt posiadania czy nie posiadania gwarancji ma
> jakies znaczenie - czy mam mozliwosc wyboru? I jakie mam szanse na
> wymiane sprzetu na nowy - sprawny?
Nie ma znaczenia. Jeśli jest gwarancja to masz wybór. Szanse na wymianę
bez dobrej woli sprzedawcy są MZ w podstawowym trybie reklamacyjnym bardzo
nikłe, w trybie reklamacyjnym + sądowym bardzo niepewne, czasochłonne i
obarczone ryzykiem dodatkowych kosztów.
> Oczywiscie nie robilbym zamieszania na grupie gdyby nie fakt zi obawiam
> sie oddawac wymuskanego palmtopa do serwisu HP o ktorym slyszalem wiele
> zlych opinii lacznie z tym ze czesto oddaja po naprawie serwisowej
> klientom sprzet z punktu technicznego sprawny lecz z juz uzywany przez
> kogos innego i podniszczonego. Chcialbym tego uniknac i szukam
> alternatywnych drog wyjscia.
Zażądaj wpisania do protokołu reklamacyjnego stanu palmtopa (bez
widocznych rys innych zewnętrznych uszkodzeń etc).
--
Marcin
-
10. Data: 2004-11-12 06:23:57
Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
Od: Conrad <k...@e...com.pl>
Użytkownik Hubertus napisał:
> pewne HP 1930 - a ten faktycznie coś nie tęgo obsługuje IRDE - tez mam
> takiego - pokonałem problem dopiero po 4 miesiącach - a wydawalo sie ze
> port jest nie sprany - jesli faktycznie tak jest udaj sie do gwaranta
> aby to porwierdzic inaczej moze okazac sie ze port jest sprawny ale nie
> potrafisz sie nim obsłużyć :(
A czy mogbys powiedziec jak sie Tobie to udalo? Ja
walczylem juz na wszystkie sposoby - lacznie z probami
podlaczenia sie z laptopem przez IRDA. Udalo mi sie raz -
jednak polaczenie bylo co chwila zrywane a po pol godzinie
przerwy juz nawiazac nie chcial. Szczegoly staran opisalem
na na grupie pl.comp.sys.palm ale nieststy nikt nie potrafil
mi pomoc. Ogolnie moim zdaniem laptop powinien bez problemu
WIDZIEC przez IRDA palmtopa - problemy moga byc co najwyzej
z jej obsluga. Natomiast tutaj generalnie nie widzi.
Conrad