  • Data: 2004-11-12 23:02:13
    Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:
    > prawa konsumenta. Jak traktować gwarancję to zdania są podzielone. Część
    > osób uważa że to osobna (dodatkowa) umowa. Pozostali, że to integralny
    > element tej umowy.

    To ostatnie, to raczej nie (chyba że gwarantem jest sprzedawca). Ale
    oprócz uznania gwarancji za umowę istnieje również pogląd, że źródłem
    zobowiązania jest jednostronne oświadczenie gwaranta. Za takim ujęciem
    gwarancji przemawia treść art.13 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej.
    Tyle że zaczyna mieć to nieciekawe konsekwencje - np. wykluczenie
    stosowania przepisów o klauzulach abuzywnych...

    A to w ogóle inny problem.

    KG