eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopalmtop - gwarancja czy sprzedawca? › Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Date: Thu, 11 Nov 2004 16:24:42 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 25
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.251
    Message-ID: <cn0021$gna$1@news.onet.pl>
    References: <4...@e...pl> <cmvuet$2no$1@news.onet.pl>
    <cmvuph$gso$1@news.onet.pl> <cmvv9c$3gj$2@news.onet.pl>
    <cmvvnd$21k$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.251
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1100186497 17130 81.210.16.251 (11 Nov 2004 15:21:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Nov 2004 15:21:37 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624
    Netscape/7.1 (ax)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <cmvvnd$21k$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:254775
    [ ukryj nagłówki ]

    t...@p...onet.pl wrote:
    > I przykład
    > kupiłeś samochód, po tygodniu zepsuły ci się pasy - nie wyciągają się,
    > idziesz do sprzedawcy i oddajesz mu samochód ponieważ jest niezgodny z
    > umową. Chyba nie tędy droga, samochód ma zepsute pasy, które nalezy
    > naprawić, ewentualnie po bezskutecznej naprawie możesz żądać zwrotu
    > pieniędzy lub wymiany na nowy. Moim zdaniem tak również wygląda sprawa z
    > palmtopem - port jest, ale zepsuty, mają naprawić lub wymienić na nowy lub
    > oddać kasę.
    >
    > II przykład
    > kupiłeś samochód z ABS, ESR, i innymi trzyliterowymi skrótami, po
    > przejechaniu 1256 km stwierdziłeś, że ABS nie działa, po wizycie w
    > warsztacie mechanik Ci mówi, że nie działa bo go nie ma. Tu następuje
    > niezgodność towaru z umową.

    Ale brak jakiegoś elementu od jego niedziałania niczym się nie różni.
    Sprzedawca ma obowiązek wydać _sprawny_ towar, jeśli coś nie działa, to
    mamy do czynienia z niezgodnością z umową.
    A w pierwszym przykładzie mamy niezgodność z umową, z tym że trzeba
    pamiętać że sprzedawca odpowiada za stan rzeczy w chwili wydania, a nie
    później. Inna sprawa, że będzie musiał udowodnić że wydał sprawny towar.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1