  • Data: 2004-11-12 00:21:00
    Temat: Re: palmtop - gwarancja czy sprzedawca?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <4...@e...pl>, Conrad wrote:
    [..]
    > uszkodzenie jest pomijalnie male. Niestety - obecnie majac juz laptopa i
    > telefon z laczem na podczerwien stwierdzilem iz łacze na podczerwien
    > (IRDA) w palmtopie jest uszkodzone a moje obawy potwierdzil przez
    > telefon serwisant.
    [..]
    > sie na ustawe z dnia 27 lipca 2002r. a dokladniej na artykul 4.1 czyli
    > na niezgodnosc towaru z umowa (ktora jesli wystapila w ciagu 6mcy od
    > daty zakupu zaklada sie ze wystepowala juz w momencie zakupu) zwrocic
    > palmtopa sprzedawcy a nie gwarantowi?

    Możesz się tego domagać (wymiany). W praktyce będzie to najprawdopodobniej
    mało skuteczne. Sprzedawca powoła się na nadmierne koszty i skończy się
    naprawą. Na twoje żądanie, sprzedawca musi uzasadnić te nadmierne koszty,
    co zapewne zrobi. Ty się z tym nie zgodzisz i pozostanie już jedynie droga
    sądowa.

    > Czy fakt wystapienia sytuacji ze wada byla juz w momencie zakupu daje mi
    > dodatkowe plusy pozwalajace na wymiane palmtopa na nowy?

    Istotą "niezgodności z umową" jest istnienie wady w momencie zakupu. Do
    6ciu miesięcy przyjmuje się po prostu, że tak właśnie było. Powyżej,
    musiałbyś tego, dowieść.

    > Czy w takim wypadku fakt posiadania czy nie posiadania gwarancji ma
    > jakies znaczenie - czy mam mozliwosc wyboru? I jakie mam szanse na
    > wymiane sprzetu na nowy - sprawny?

    Nie ma znaczenia. Jeśli jest gwarancja to masz wybór. Szanse na wymianę
    bez dobrej woli sprzedawcy są MZ w podstawowym trybie reklamacyjnym bardzo
    nikłe, w trybie reklamacyjnym + sądowym bardzo niepewne, czasochłonne i
    obarczone ryzykiem dodatkowych kosztów.

    > Oczywiscie nie robilbym zamieszania na grupie gdyby nie fakt zi obawiam
    > sie oddawac wymuskanego palmtopa do serwisu HP o ktorym slyszalem wiele
    > zlych opinii lacznie z tym ze czesto oddaja po naprawie serwisowej
    > klientom sprzet z punktu technicznego sprawny lecz z juz uzywany przez
    > kogos innego i podniszczonego. Chcialbym tego uniknac i szukam
    > alternatywnych drog wyjscia.

    Zażądaj wpisania do protokołu reklamacyjnego stanu palmtopa (bez
    widocznych rys innych zewnętrznych uszkodzeń etc).

    --
    Marcin