  • Data: 2021-01-08 14:46:44
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.01.2021 o 14:29, Liwiusz pisze:

    > Z ciekawości - z jakiego przepisu wynika tu odpowiedzialność na zasadzie
    > ryzyka?

    Z zasad ogólnych? Prowadzisz biznes, to w razie wtopy odpowiadasz -
    nawet jak nie do końca mogłeś temu zapobiec.

    > A jak się nie odpowie, bo się zapomni jakieś hasło, to się dożywotnio
    > traci dostęp do środków? Nie.

    Nie pytają o hasło. Nigdy nie pytają o hasło. Podstawa bankowości zdalnej:P

    > Zawsze w ostateczności można złożyć
    > dyspozycję nic nie wiedząc, na podstawie samego dowodu, co najwyżej
    > ustanowi się nowe hasła czy inne zabezpieczenia.

    Więc czemu jak już ma w łapie dowód, to ten przestępca kombinuje z
    duplikatem simu, musi wykraść wcześniej login i hasło, skoro wystarczy
    wziąć dowód i nic nie kombinując udać się do banku? Musi być jakiś
    powód, że sobie drogę komplikuje. Tak jak piszę - jak pójdziesz do banku
    z lewym dowodem i zaczniesz odpieprzać coś, co wyda się komuś podejrzane
    to prawdopodobnie wyjdziesz w obrączkach.

    > Podpis lewą ręką nadal jest twoim podpisem.

    I jesteśmy w tej samej sytuacji co jak on nie jest moim podpisem.
    Grafolog stwierdzi. Bo ja lewą ręką to nie jestem w stanie nawet dwóch
    podobnych zrobić nawet jakbym się starał;)
    > Jak sfałszuję czyjś podpis, to chociaż będzie szansa udowodnić, że nie
    > pochodzi on z ręki podpisanej osoby, natomiast takiego dowodu na
    > podstawie złożonego podpisu nie da się przeprowadzić przy podpisie
    > elektronicznym, mimo że w tym drugim przypadku też może być tak, że
    > podpis zostanie złożony nie przez jego posiadacza.

    No więc czemu nie idą z tym dowodem wyrobić sobie profilu zaufanego? Też
    daje duże możliwości?

    Ja twierdzę, że dlatego, że oszustwa na kartę sim wcale nie wynikają z
    niemożności weryfikacji tożsamości a z tego, że telekomy mają to w
    dupie, bo nic ich to nie kosztuje.

    --
    Shrek