  • Data: 2021-01-08 17:08:46
    Temat: Re: oszustwo na duplikat karty SIM
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.01.2021 o 12:03, Liwiusz pisze:

    > Różnica jest taka, że w przypadku wymiany karty sim niektórzy próbują
    > jeszcze obarczyć winą nie tylko fałszerza, ale i (czy nawet przede
    > wszystkim) pracownika operatora, i to jeszcze w ten sposób, że właściwie
    > każde uznanie fałszywego dowodu byłoby z jego strony winą zaniedbania
    > obowiązków. I o takim przerzucaniu winy piszę, czego w twojej analogii
    > nie ma (nikt nie twierdzi, że ubezpieczyciel jest winny wypadku).

    Jeśli myślałeś o mnie, to źle odczytałeś moje intencje. Taka rzecz
    wymaga zbadania. Pracownik ma zrealizować wymyśloną przez jego
    pracodawcę procedurę. Pracownik odpowiada, jeśli wyda komuś kartę nie
    sprawdzając jego dowodu osobistego. To jednak wymaga udowodnienia, a nie
    przyjęcia jako dogmat.

    Przykładowo wydał kartę kobiecie, a dokument był faceta - a znam takie
    przypadki. Takie postawienie sprawy wymusza na właścicielu punktu
    podjęcie działań zmierzających do poprawy możliwości "przypilnowania
    pracownika. No bo teraz na nim spoczywa obowiązek wykazania, że
    pracownik coś zrobił źle. Inaczej to do niego rękę wyciągnie operator po
    zwrot wypłaconego odszkodowania.

    Tak, czy siak odszkodowanie wypłaca operator, który musi we własnym
    dobrze pojętym interesie popracować nad procedurami, by zmniejszyć swoje
    straty.

    --
    Robert Tomasik