  • Data: 2006-05-11 05:12:44
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]

    No co do tego to nie ma wątpliwości. Ale zauważ, że nawet jeśli nie
    posiada licencji, to stanęło na tym że odpowiedzialność karna mu nie
    grozi (przynajmniej nie w kwestii pa, jest jeszcze 278 kk).

    > Tzn. chodziło mi o sytuację, w której sąsiad również zakupił MS
    > Office w pudełku, ale zgubił nośnik. W tej sytuacji IMO ma licencję,
    > w związku z czym może sobie pożyczyć nośnik z programem, skopiować
    > go i używać. Wszystko rozbija się o to, czy ktoś, kto używa
    > oprogramowania, wykupił licencję.

    ATSD taki sąsiad z kopią i licencją będzie się musiał bardziej tłumaczyć
    niż sąsiad z oryginałem i bez licencji :)

    > W ogóle wiązanie egzemplarza z czymkolwiek jest IMO bzdurą.
    > Najważniejsza w końcu jest licencja, która zezwala na korzystanie
    > z programu w jakimś tam określonym zakresie. Rozwiązanie
    > z egzemplarzami jest chyba najbardziej prymitywnym rozwiązaniem,
    > jakie w ogóle istnieje, wymyślonym chyba tylko dla osób niepiśmiennych.

    To rozwiązanie tylko dla maluczkich, żadne przedsiębiorstwo które bierze
    np. 5000 licencji nie bierze 5000 nośników. I w wielu przypadkach
    licencja nie jest związana z nośnikiem. Tzn łączy ich tylko to, że
    płacąc za licencję dostajesz nośnik w tym samym pudełku. To tylko taki
    skrót myślowy, że jak ktoś ma oryginalną płytkę to ma też licencję.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak