  • Data: 2006-05-11 23:01:57
    Temat: Re: oprogramowanie typu
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Z zawartością.

    Krążkiem, jakimiś papierkami. No bo przecież nie _licencją_ :)

    > MS udzielił (skoro już wprowadzamy takie ograniczenie). Końcowemu
    > użytkownikowi, którym jest sąsiad.

    Licencja[1] to nie bilet na okaziciela. Ty zapłaciłeś posiadaczowi praw.

    > Ale ja wolę ją odzyskać od sąsiada.

    Ale sąsiad nie jest Ci nic winien.

    > Z posiadaczem praw żadne umowy mnie nie wiążą.

    Tylko tyle, że mu zapłaciłeś a on Ci proponuje w zamian zawarcie umowy.
    Zgadzasz się <=> otwierasz pudełko.

    > Jedyną umowę (kupna-sprzedaży pudełka) zawierałem ze sklepem,
    > a on kasy oddać nie chce - i nie musi.

    Afaik, jeżeli chce być w zgodzie z umową z Microsoftem to musi.

    [1] Być może jakaś konkretna licencja jest tak skonstruowana, ale
    rozmawiamy ogólnie, prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak