  • Data: 2007-08-13 09:15:07
    Temat: Re: odzyskanie przedmiotu spadkowego
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9p6l3$ccf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "alek" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > witam
    >
    > postaram się pomóc - masz tu ci art.1029 kodeksu cywilnego, który stanowi
    > że "do roszczeń spadkobiercy o wynagrodzenie za korzystanie z przedmiotów
    > należących do spadku, o zwrot pożytków lub o zapłatę ich wartości, jak
    > również o naprawienie szkody z powodu zużycia, pogorszenia lub utraty tych
    > przedmiotów (...) stosuje się odpowiednio przepisy o roszczeniach między
    > właścicielem a samoistnym posiadaczem rzeczy" - a zatem przepisy art.224kc
    > i następne;
> [...]

    możesz tez wystąpić ze sprawa karną - sprzeniewierzenie - rodzenstwo wiedzac
    ze przedmiot nalezy do spadku i ze to ty jestes jego wlascicielem, zagarneli
    sobie twoja wlasnosc - art.284 paragraf 2 kodeksu karnego;

    oczywiscie na razie proponuje wystapic z roszczeniami ktore wskazalem -
    mysle ze to wystarczy; istnieje jeszcze jedna możliwosc - bezpodstawne
    wzbogacenie - art.405 kodeksu cywilnego i nast. - kto bez podstawy prawnej
    uzyskał korzyśc majątkową kosztem innej osoby, obowiązany jest do wydania
    korzyści w naturze, a gdyby to nie byóo możliwe, do zwrotu jej wartości;

    warto też zastanowić się czy nie zatrudnić adwokata, z doświadczeniem w tego
    typu sprawach - zawsze jest pewnosc ze zgosisz właściwe żadania i wygrasz
    spór :)

    oczywiście decyzja należy do ciebie

    pzdr