  • 1. Data: 2007-08-11 06:22:17
    Temat: odzyskanie przedmiotu spadkowego
    Od: "alek" <r...@v...pl>

    Po kilku latach odzyskałem cenny przedmiot spadkowy. Niestety stracił on dużo na
    wartości. Czy w chwili obecnej mogę domagać się od rodzeństwa: a) odsetek od
    kilku lat wstecz; b) spłaty wartości sprzed kilku lat ? Pytam, ponieważ sąd
    kazał mi skonkretyzować moje żądania ?

  • 2. Data: 2007-08-11 09:21:24
    Temat: Re: odzyskanie przedmiotu spadkowego
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 11 Aug
    2007 08:22:17 +0200, alek zeznał(a):

> [...]
    > a) odsetek od kilku lat wstecz; b) spłaty wartości sprzed kilku lat ?
    > Pytam, ponieważ sąd kazał mi skonkretyzować moje żądania ?

    poszedłeś do sądu nie wiedząc czego możesz się domagać?????
    Cóż, pogratulować odwagi

  • 3. Data: 2007-08-11 14:15:00
    Od: "alek" <r...@v...pl>

    > Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 11 Aug
    > 2007 08:22:17 +0200, alek zeznał(a):

    > poszedłeś do sądu nie wiedząc czego możesz się domagać?????
    > Cóż, pogratulować odwagi
    Dzięki. Otóż odnalazłem i odzyskałem przedmiot spadkowy ale potrzebuję
    decyzji sądu o przyznaniu go mnie. Sąd zapytał czy żądam tylko tego przedmiotu
    czy jeszcze czegoś. Powiedziałem, że chcę tylko tą jedną rzecz (dla mnie
    b.wartościową) ale w chwili obecnej nie wiem, czy mogę się domagać j.w. ???

  • 4. Data: 2007-08-11 16:45:38
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Sat, 11 Aug
    2007 16:15:00 +0200, alek zeznał(a):

    wniosłeś o dział spadku?

  • 5. Data: 2007-08-11 19:32:59
    Od: r...@v...pl

    >Sprawa spadkowa zakończyła się kilka lat temu prawomocnym wyrokiem. Z kilku
    rzeczy , których wtedy fizycznie nie było ( nie byłem w stanie wtedy
    udowodnić, że istniały) -zależy mi na tym jednym, który odnalazłem i odnośnie
    którego muszę mieć decyzję sądu prawomocną, tzn.że ja jestem jego oficjalnym
    właścicielem. Sąd przyjął wznowienie p-wania spadkowego, a ja się zastanawiam,
    czy wobec tak nieuczciwego postępowania rodzeństwa mogę jeszcze coś od nich
    zażądać. Za karę. Odsetki za ubiegłe lata?? Czy kwotę o jaką ta rzecz straciła
    na wartości - jest ona duża??? Czy w ogóle taki wniosek mogę dołączyć ???

  • 6. Data: 2007-08-12 12:05:59
    Od: "alek" <r...@v...pl>

> [...]
    straciła
    > na wartości - jest ona duża??? Czy w ogóle taki wniosek mogę dołączyć ???

    Czy ktoś mi może coś podpowiedzieć ? Pomóżcie proszę !

  • 7. Data: 2007-08-13 09:09:26
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "alek" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
    > odnośnie
    > zastanawiam,
    > straciła

    > Czy ktoś mi może coś podpowiedzieć ? Pomóżcie proszę !
    >
    > --

    witam

    postaram się pomóc - masz tu ci art.1029 kodeksu cywilnego, który stanowi że
    "do roszczeń spadkobiercy o wynagrodzenie za korzystanie z przedmiotów
    należących do spadku, o zwrot pożytków lub o zapłatę ich wartości, jak
    również o naprawienie szkody z powodu zużycia, pogorszenia lub utraty tych
    przedmiotów (...) stosuje się odpowiednio przepisy o roszczeniach między
    właścicielem a samoistnym posiadaczem rzeczy" - a zatem przepisy art.224kc i
    następne;
    w ramach art.224kc jest art.225kc, który bardziej oddaje rzeczywistośc
    opisanej przez ciebie sytuacji - rodzeństwo (zapewne też współspadkobiercy)
    zataili fakt, że ten przedmiot, o którego zabiegasz, wchodzi w skład spadku
    po spadkodawcy; twoim zadaniem jest wykazanie, że było odwrotnie, czyli że w
    chili otwarcia spadku przedmiot ten należał do spadku; o to wszystko; a poza
    tym, mając za podstawę powyższe przepisy, możesz żądać roszczeń w związku z
    pogorszeniem i utratą rzeczy, a nawet za jej zużycie; dalej - możesz żądac
    wynagrodzenia za korzystanie z rzeczy; dalej - pożytków które ten posiadacz
    nie osiągnął w skutek złej gospodarki jaką prowadził wobec tego przedmiotu;
    wszystkiego tego mozesz żadąc nawet wówczas, gdyby pogorszenie lub utrata
    rzeczy nastąpiła wtedy, gdyby znajdowała się we władaniu uprawnionego;
    możesz tez żądać naprawienia szkody w ramach art.415kc i następne -
    praktykuje się to, ale osobiście nie spotkałem się z czyms takim;

    życzę powodzenia

    pzdr

  • 8. Data: 2007-08-13 09:15:07
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9p6l3$ccf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > możesz tez żądać naprawienia szkody w ramach art.415kc i następne -
    > praktykuje się to, ale osobiście nie spotkałem się z czyms takim;

    możesz tez wystąpić ze sprawa karną - sprzeniewierzenie - rodzenstwo wiedzac
    ze przedmiot nalezy do spadku i ze to ty jestes jego wlascicielem, zagarneli
    sobie twoja wlasnosc - art.284 paragraf 2 kodeksu karnego;

    oczywiscie na razie proponuje wystapic z roszczeniami ktore wskazalem -
    mysle ze to wystarczy; istnieje jeszcze jedna możliwosc - bezpodstawne
    wzbogacenie - art.405 kodeksu cywilnego i nast. - kto bez podstawy prawnej
    uzyskał korzyśc majątkową kosztem innej osoby, obowiązany jest do wydania
    korzyści w naturze, a gdyby to nie byóo możliwe, do zwrotu jej wartości;

    warto też zastanowić się czy nie zatrudnić adwokata, z doświadczeniem w tego
    typu sprawach - zawsze jest pewnosc ze zgosisz właściwe żadania i wygrasz
    spór :)

    oczywiście decyzja należy do ciebie

    pzdr

  • 9. Data: 2007-08-13 19:29:13
    Od: "alek" <r...@v...pl>

> [...]
    >
    > pzdr
    >
    > Dziękuję "Krzyśkowi". Dokładnie o to mi chodziło, ponieważ myślałem, że za
    utratę wartości, zużycie, itd. trzeba koniecznie wnosić osobną sprawę cywilną
    tzn.że nie "podchodzi" to pod sprawę spadkową. Jeszcze raz dzięki.