  • Data: 2008-01-10 09:08:10
    Temat: Re: obrnona wlasnego mienia
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 10, 12:16 am, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in

    > Art. 343. KC "§ 1. Posiadacz może zastosować obronę konieczną, ażeby
    > odeprzeć samowolne naruszenie posiadania.
    > § 2. Posiadacz nieruchomości może niezwłocznie po samowolnym naruszeniu
    > posiadania przywrócić własnym działaniem stan poprzedni; nie wolno mu jednak
    > stosować przy tym przemocy względem osób. Posiadacz rzeczy ruchomej, jeżeli
    > grozi mu niebezpieczeństwo niepowetowanej szkody, może natychmiast po
    > samowolnym pozbawieniu go posiadania zastosować niezbędną SAMOPOMOC w celu
    > przywrócenia stanu poprzedniego."

> [...]

    TYlko ze IMHO z tego § wynika ze dopiero po kradziezy samochodu mozna
    probowac go odzyskac. A dopoki zlodziej nie wsiadzie i nie bedzie
    chcial odjechac mozna go co najwyzej prosic o opuszczenie posiadlosci.
    Albo strzelic i samemu otworzyc samochod i uruchomic. Tak ze jak
    policja przyjedzie to sie powie ze juz juz odjezdzal tylko wysiadl
    brame otworzyc.