  • Data: 2008-01-10 12:28:33
    Temat: Re: obrnona wlasnego mienia
    Od: "Gan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To właśnie tak, pytanie czy można kontratyp z prawa cywilnego stosowac do
    > postępowania karnego...? Podobno tak kiedyś faceta uniewiniono, ale czy
    > faktycznie tak można w zgodzie z doktryną...?

    Najwidoczniej tak - ani w orzeczeniach sądów ani w podręczniku A.Marka do
    prawa karnego nie widzę takich wątpliwości.
    Chociaż jak widać we wcześniejszym poście ja też się nad tym zastanawiałem -
    no ale skoro ustawa na coś zezwala to wyłacza bezprawnośc takiego
    postepowania.
    Za to co do pytania - w komentarzach zwraca się uwagę na adekwatność
    podejmowanych działań przy samopomocy.
    Pozdrawiam
    G.