-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Szerr <n...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: mundurki w szkołach
Date: Wed, 22 Aug 2007 10:28:01 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 87
Message-ID: <14c0bmt9lxgnc$.nr39zns0vn4r.dlg@40tude.net>
References: <fa22o4$gro$1@atlantis.news.tpi.pl> <fac3o1$ch$1@news.onet.pl>
<facasi$ian$6@news.onet.pl> <j7xdye32hfrd$.vuxyyympa49h$.dlg@40tude.net>
<factg5$f29$4@news.onet.pl> <76g1vygvf82e$.k2huq2ce0sqe$.dlg@40tude.net>
<fad4qo$5so$2@news.onet.pl> <1869783k7nutt$.jgzbo7520btw$.dlg@40tude.net>
<fae554$ost$2@news.onet.pl> <18a4gmdlr649q$.dcmzs0qlw850.dlg@40tude.net>
<fae6d6$v7o$1@news.onet.pl> <4gbprhgfh9ed$.1nbuj9c07ms7o$.dlg@40tude.net>
<faeg4d$vir$1@news.onet.pl> <1s3gwecl85y0q$.f6b78np88sz4.dlg@40tude.net>
<faeq63$vh7$1@news.onet.pl> <7...@4...net>
<fafab4$amd$1@nemesis.news.tpi.pl>
<2tq02b34t7jz$.1rsiktwrw8lxb.dlg@40tude.net>
<fafgs1$40$1@nemesis.news.tpi.pl>
<kd6x7ayi80ef.glopva90p2x7$.dlg@40tude.net>
<fafv89$3ct$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: 152.181.54.80.sta.gaja.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1187771274 10737 80.54.181.152 (22 Aug 2007 08:27:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Aug 2007 08:27:54 +0000 (UTC)
X-User: scher
X-Antivirus: avast! (VPS 000767-3, 2007-08-21), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:481787
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 22 Aug 2007 02:14:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
w:<news:fafv89$3ct$1@atlantis.news.tpi.pl>:
>> Chyba nie chcesz w ten sposób, istnieniem przymusu wychowawczego,
>> usprawiedliwić młodocianych przestępców?
> Nie. Chcę Ci pokazać, że idąc na tzw. "udry" nic nie osiągniesz z
> młodzieżą.
Dla mnie jedną z kluczowych zasad wychowania jest taka, że trzeba
umiejętnie balansować pomiędzy nadmierną surowością a zbytnią
pobłażliwością.
>>> Zajrzyj do przepisu, upewnij się, a potem pisz. Przewodniczącym komisji
>>> jest dyrektor lub jego zastępca.
>> To prawda, byłem nieprecyzyjny. Miałem na myśli, że nauczyciel przedmiotu
>> jest głównym egzaminującym.
> Nie jest żadnym głównym egzaminującym. Tam jest część pisemna (do której
> pytania przygotowuje nauczyciel, a zatwierdza je dyrektorze szkoły) oraz
> część ustna, w której bierze udział nauczyciel jako członek komisji.
§ 21 ust. 5 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia w sprawie oceniania:
Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W
skład komisji wchodzą:
1) dyrektor szkoły(...) - jako przewodniczący komisji;
2) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne - jako egzaminujący;
3) nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne - jako
członek komisji.
>> Uczeń zdaje, jak się nauczy.
> Widocznie różne są normy.
Nie wyobrażam sobie innej w tej kwestii.
>> Interesowałeś się kiedyś, jak trudno w obecnym stanie prawnym pozbyć się
>> nawet ewidentnie niekompetentnego nauczyciela?
> Wyobraź sobie, że tak. Bardzo prosto, jeśli będzie takie sztuki odprawiał,
> jak Ty proponujesz. Z życia wzięte (zaznaczam, że celowo pozmieniałem
> niektóre mniej istotne dla merytoryki fakty, by niemożliwe było ustalenie,
> o jakie zdarzenie dokładnie chodzi! - w końcu piszę to na publiczną listę).
> Ale zdarzenie sprzed kilku lat:<ciach>
Jednostkowe zdarzenie, gdzie na dodatek nauczyciel popełnił wiele
fundamentalnych dla sprawy błędów, podajesz jako przykład rzekomej łatwości
zwolnieniu się nauczyciela. Ja znam z kolei przykład, kiedy nauczycielka
wykazuje ewidentnie objawy choroby psychicznej, to co wyprawia z uczniami,
woła o pomstę do nieba, na dyrektora i wizytatorów badających JEJ skargi
pisze pisma do wszystkich świętych - i jest nie do ruszenia. Chyba nie
będziemy się licytować na przypadki?
> A my nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi? Dobra. Uczeń ma obowiązek
> współpracy z nauczycielem. A jak nie będzie współpracował to co?
Nie jestem w stanie napisać tu pedagogicznej rozprawki na ten temat, ale
mam wiele doświadczeń w pracy z takimi uczniami. Generalnie wykorzystywać
trzeba podobne mechanizmy i sposoby jak w domu, gdy własne dziecko odmawia
współpracy z nami. Słowa klucze to: akceptacja, wyrozumiałość, zaufanie,
cierpliwość, konsekwencja, stanowczość, zdecydowanie, pewność siebie, dobra
organizacja lekcji.
> okaże, że to nauczyciel niewłaściwe środki wychowawcze podejmuje. Wdroży
> się postępowanie naprawcze. Belfer napisze plan, w jakiż to pokrętny i
> sprytny sposób zamierza krnąbrnego ucznia wdrożyć do obowiązków szkolnych i
> zapewniam Cię, że plan się powiedzie, ku uciesze dyrekcji, rady
> pedagogicznej i całego wręcz społeczeństwa.
Widzisz, ja mam tu nieco inne spojrzenie, bo zdarzyło mi się w życiu
poradzić sobie zadowalająco z naprawdę bardzo trudnymi przypadkami. Nie
boję się ewentualnego pisania i _rzeczywistego wdrażania planów
naprawczych. Jeżeli się za problem wychowawczy weźmiesz fachowo i z sensem,
to zawsze coś się tam rzeczywiście powiedzie. Nie wolno pracować dla
papierów i pozorować sukcesów na zasadzie "papier wszystko przyjmie".
> O testy kompetencji. W podstawówkach w klasie 6-tej są państwowe. W
> pozostałych klasach 4-5 są wewnątrzszkolne i w znanych mi kilku szkołach to
> na ich podstawie głównie się wystawia oceny.
Co do klas szóstych: wynik testu kompetencji a roczna ocena klasyfikacyjna
z zajęć edukacyjnych to dwie różne sprawy. W rekrutacji do gimnazjów liczy
się i wynik testu, i średnia na świadectwie.
> Twoje idee - jak szklane domy - są nierealizowalne w praktyce i tyle.
Mam mnóstwo przykładów, że jednak są realizowalne i właśnie przymierzam się
do pracy doktorskiej na ten temat.
--
Quid leges sine moribus?
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.07 08:28 krys
- 22.08.07 08:35 krys
- 22.08.07 08:45 Szerr
- 22.08.07 08:47 krys
- 22.08.07 08:49 Szerr
- 22.08.07 08:56 krys
- 22.08.07 09:04 krys
- 22.08.07 09:07 krys
- 22.08.07 09:18 Szerr
- 22.08.07 09:22 Szerr
- 22.08.07 10:20 Wrak Tristana
- 22.08.07 10:21 Wrak Tristana
- 22.08.07 10:25 Wrak Tristana
- 22.08.07 10:30 Wrak Tristana
- 22.08.07 10:42 Wrak Tristana
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wybory w RP3: przezroczyste v. nieprzezroczyste urny wyborcze
- Spalenie Jolanty Brzeskiej
- 4-ro latek zatrzymany?
- Osoba pomagająca przeprowadzać dzieci
- Dziady kręcące się koło szkoły
- Jak to robia w Nowym Jorku piesi
- (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- Brak podstawy prawnej do wylegitymowania?
- Zatrzymany przez Interpol
- Zajechanie
- Oskarżony v. Podejrzany [terminologia właściwa dla Państwa Prawa]
- Koniec alimentów - jak zakończyć?
- No dobra "prawnicy" jest ZAGADNIENIE ;-)
- Re: KIEDY wreszcie szef ABW zablokuje FaceBook jako narzędzie propagandy ZBiR-a?
- Wypadek w Mucharzu
Najnowsze wątki
- 2024-11-05 Re: Wybory w RP3: przezroczyste v. nieprzezroczyste urny wyborcze
- 2024-11-05 Spalenie Jolanty Brzeskiej
- 2024-11-04 4-ro latek zatrzymany?
- 2024-11-03 Osoba pomagająca przeprowadzać dzieci
- 2024-10-31 Dziady kręcące się koło szkoły
- 2024-10-31 Jak to robia w Nowym Jorku piesi
- 2024-10-31 (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- 2024-10-30 Brak podstawy prawnej do wylegitymowania?
- 2024-10-30 Zatrzymany przez Interpol
- 2024-10-29 Zajechanie
- 2024-10-28 Oskarżony v. Podejrzany [terminologia właściwa dla Państwa Prawa]
- 2024-10-27 Koniec alimentów - jak zakończyć?
- 2024-10-26 No dobra "prawnicy" jest ZAGADNIENIE ;-)
- 2024-10-25 Re: KIEDY wreszcie szef ABW zablokuje FaceBook jako narzędzie propagandy ZBiR-a?
- 2024-10-25 Wypadek w Mucharzu