  • Data: 2007-08-22 00:22:47
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:2ac3vime5qmg$.1cqcv5oi0b2g$.dlg@40tude.net...

    > Jak własne dziecko wysyłam do kata za karę, to też jest to Twoim zdaniem
    > bezprawne pozbawienie wolności i dziecku przysługuje obrona konieczna?

    Teoretycznie zgodnie z polskim prawem ma ono obowiązek Cię posłuchać. A jak
    nie posłucha, to siły fizycznej użyć nie masz prawa.

    > Czy Ty próbujesz zrozumieć, że mowa jest o uczniu wysoko
    > zdemoralizowanym,
    > który w odpowiedzi na próbę zdyscyplinowania go jest zdolny popełnić
    > przestępstwo?

    To Ty próbujesz popełnić przestępstwo. Jeśli nawet on by chciał popełnić
    przestępstwo - chwilowo przyznając Ci racje, to Ty nie masz prawa nadal go
    zatrzymać tylko masz obowiązek powiadomić organa ścigania o tym
    przestępstwie. Myślę, że było by to Twoje ostatnie zawiadomienie.

    > Jestem innego zdania. To normalne, wypracowane w szkołach na Zachodzie,
    > procedury postępowania w takich sytuacjach.

    Wiesz, juz raz na pisaniu "z powietrza" Cię złapałem. Weź ty się człowieku
    zastanów. W szkole jest kilkadziesiąt klas. to ten dyrektor musiałby latać
    w dyrdy po korytarzu i podglądać przez te szpary w drzwiach, czy akurat w
    którejś z nich nauczyciel czego złego z uczniem nie wyprawia. Tobie się
    wydaje, ze dyrektor nie ma nic innego do roboty? Pomijam już absurdalność
    samego pomysłu. To juz prościej by było jakieś monitorowane pomieszczenia
    zrobić.

    > To, że ucznia szkoły ponadgimnazjalnej można relegować, czemu zdajesz się
    > przeczyć.

    Ale w szkołach ponadgimnazjalnych nie ma problemu mundurków. Minister był
    na tyle przytomny w swej mądrości, że zdawał sobie sprawę, że o ile 7-mio
    czy 13-to latka, może jeszcze się do tej głupoty jakoś przymusić uda, to w
    szkołach ponadgimnazjalnych po prostu się popukają w głowy i jego akcja
    skończy się generalnym niepowodzeniem dydaktycznym.