  • Data: 2007-08-21 19:26:30
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 20:39:26 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:fafbgv$gb4$1@news.onet.pl>:

    > No widzisz.... A u nas jest taka psychoza, że Dyrektor wprost zabronił
    > konfiskaty czegokolwiek. Więc uczeń ma oficjalny zakaz używania komórek,
    > ale jak używa nie wolno mu jej zabrać nawet na czas do dzwonka :(

    Zakaz dyrektora jest bezprawny.

    Kiedyś, gdy wyciągnąłem rękę po komórkę (typowa prowokacja ze strony
    uczennicy to była), uczennica mówi mi oburzonym tonem:
    - Proszę pana! Mnie nawet mama nie ma prawa zabrać komórki!
    Na to ja:
    - Dziecko, ale czy ja wyglądam na twoją mamę?
    Musiała oddać.

    > No ale właśnie gdzie te uprawnienia są spisane?

    Uprawnienia wynikają z ustawowych obowiązków nauczyciela. Ma on obowiązek
    (i uprawnienie): uczyć, wychowywać i sprawować opiekę - czyli wykonywać
    wszelkie niezabronione przez przepisy prawa i wzorowane na opiece
    rodzicielskiej czynności niezbędne w danych okolicznościach do wykonania
    tych obowiązków co najmniej z należytą starannością.

    > No każde opisane przez ciebie jest niedozwolone w układzie
    > człowiek<>człowiek.

    Ty prawnie nie działasz w układzie człowiek-człowiek. Uczeń jest
    użytkownikiem zakładu administracyjnego i łączy go ze szkołą
    administracyjnoprawny, zakładowy stosunek podległości.

    --
    Quid leges sine moribus?