  • Data: 2007-08-21 19:40:58
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 19:02:34 +0200, krys napisał(a)
    w:<news:faf5rg$4qo$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nauczyciel musi myśleć i przewidywać skutki własnych działań. Inaczej
    > nie jest w stanie nauczyć tego swoich uczniów, nie?

    Jednakże zgodnie z teorią adekwatnej przyczynowości każdy odpowiada tylko
    za normalne, przeciętne następstwa swojego działania bądź zaniechania.

    > A od kiedy wysyłanie ucznia po mundurek jest zajęciem szkolnym?

    Jeżeli nauczyciel realizuje tym samym usprawiedliwiony cel wychowawczy, to
    jak najbardziej może się to odbywać w czasie zajęć szkolnych.

    > A czy ja twierdzę, że je nadzoruje? Mam nadzieję, że jest na tyle
    > rozumne, że dotrze do domu w jednym kawałku. I biorę na siebie
    > odpowiedzialność, jeśli jednak nie dotrze.

    Jaką znowu odpowiedzialność? Za nieszczęśliwe wypadki chcesz ponosić
    odpowiedzialność?

    > Po to właśnie pisze oświadczenie, żeby nie miał później pretensji do
    > wszystkich, że mieli się opiekować, a dziecka nie ma.

    Ja natomiast nie piszę zbędnych oświadczeń, a w razie czego mam żal do
    dziecka/kierowcy/przestępcy, nie zaś do Bogu ducha winnych nauczycieli.
    Tak pojmuję prawicowe podejście do życia.

    > No, a jak inni dla zasady sprzeciwiają się czemuś, to ty się burzysz, że
    > zły przykład dzieciom dają...

    Jak nauczyciel jest "na prawie", to się nie burzę.

    --
    Quid leges sine moribus?