    From: Szerr <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mundurki w szkołach
    Date: Mon, 20 Aug 2007 20:48:58 +0200
    <fa7urj$obn$1@atlantis.news.tpi.pl> <fa9818$et0$1@news.onet.pl>
    <fa9ucf$kjc$1@atlantis.news.tpi.pl> <faadl0$av9$2@news.onet.pl>
    <faaf9o$hap$1@nemesis.news.tpi.pl> <faakgg$noe$1@news.onet.pl>
    <faamko$1c0$1@atlantis.news.tpi.pl> <faao45$sjb$1@news.onet.pl>
    <faapa3$b2j$1@atlantis.news.tpi.pl> <fabnq0$n2q$2@news.onet.pl>
    <fabstc$5me$3@nemesis.news.tpi.pl> <fac1v4$igd$1@inews.gazeta.pl>
    <fac42s$1mh$1@atlantis.news.tpi.pl> <fac4e7$5a$1@inews.gazeta.pl>
    <facdai$3kj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <vowxtmqfrn9l$.748jtsulozal.dlg@40tude.net>
    <faciad$rta$1@inews.gazeta.pl>
    <8dd6e89sb5bg.1bm79wakrtpms$.dlg@40tude.net>
    <faclj7$cjn$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 20:12:48 +0200, krys napisał(a)
    w:<news:faclj7$cjn$1@inews.gazeta.pl>:

    > Od kształtowania sumień i systemu wartości, to szkole wara.

    Mam inne zdanie na ten temat jako ojciec. Wręcz oczekuję od szkoły, że
    pomoże mi uświadomić moim dzieciom, co jest dobre, a co złe, pomoże mi
    kształtować w nich pożądane postawy.

    A przynajmniej niech mi dzieci nie rozpuszcza przez dziwne interpretacje
    prawa. Moje dziecko nie potrzebuje nieustannego nadzoru. Tak jest
    wychowywane w domu, takie ma stawiane wymagania i oczekuję, że szkoła
    będzie tę linię wychowawczą kontynuować. Chcę - z pomocą szkoły - wychować
    mężczyzn, nie jakieś ciamajdy, za którymi bez przerwy musi chodzić
    kwoka-nauczycielka.

    > jeżeli nauczyciel zamiast pracować, pije sobie kawkę

    Jeżeli. Tu mowa o czymś innym.

    > No to przecież może samo pójść do ośrodka, w końcu skoro ma powyżej 7.
    > lat...

    Moim zdaniem przekracza to już granice ryzyka dnia codziennego. Nie
    wiadomo, co tak naprawdę dziecku jest.

    > A skąd dziecko może wiedzieć, czy ktoś jest w domu, podczas jego pobytu
    > w szkole?

    Więc wróci bez mundurka.

    > Jak jemu się w tym czasie pod tramwaj na przykład wpadnie

    Zależy od winy. Albo motorniczy tramwaju, albo samo dziecko.

    > albo go dresy pobiją w ciemnym zaułku.

    To dresy.

    > Przecież powinien być w szkole.

    Powinien, ale w celu wychowawczym wysłałem je po mundurek. Nie można być w
    dwu miejscach równocześnie.

    > Jest jakiś przepis prawny, który pozwala Ci mówić mi, co mam sobie
    > darować?

    Co piłaś i ile?

    > Praktyka kilku (-nastu, -set) również Cię nie przekonuje?

    Jeżeli nie jest poparta orzecznictwem to ani-ani.

    > co Cię przekona, jeśli opinie biegłych są sprzeczne?

    Zależy od okoliczności.

    --
    Quid leges sine moribus?