  • Data: 2007-08-20 19:01:52
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 20 Aug 2007 17:10:10 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:facasi$ian$6@news.onet.pl>:

    > nie wiadomo jak zapisać w regulaminie stosowny strój. Wszelkie określenia
    > typu ,,przyzwoity, tradycyjny, jakiśtam'' odpadły, bo dla każdego znaczy to
    > coś innego...

    W aktach prawnych można używać pojęć niedookreślonych. W przypadku statutu
    szkoły ich bieżąca interpretacja będzie zależeć od nauczycieli lub rady
    pedagogicznej. W praktyce strój "stosowny" to taki, który nauczyciele za
    taki uznają. Osobiście jestem za takim uregulowaniem statutowym:
    Strój ucznia w szkole i podczas zajęć poza szkołą jest schludny, stosowny
    do miejsca, czasu i okoliczności. Ubiór powinien odpowiadać kulturze
    organizacyjnej szkoły i pozostawać w zgodzie z zaleceniami nauczycieli.

    --
    Quid leges sine moribus?