  • Data: 2007-01-13 10:38:43
    Temat: Re: kupowanie znaczkow na poczcie
    Od: "Bibeck" <bibeck[wytnij_to]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Obawaim sie, ze jak dlugo lokal nie bedzie zamkniety (karty klubowe
    > itp.) a publicznie dostepny, to nie mzoesz odmowic obslugi bez
    > naruszenia kodeksu wykroczen.

    Bylo pare razy poruszane na grupie i sa rozne opinie na te temat a tak
    naprawde najwazniejsza jest interpretacja sadu a nie nasze poglady:-)
    dlatego jezeli masz przyklad jakiegos orzeczenia czy wykladni na ten temat
    to bede wdzieczny (od razu uprzedzam, ze na lexie nie ma;>) Ja sklaniam sie
    ku tej, ze jezeli jakas dzialalnosc ma specyficzny charakter (np. wlasnie
    elegancka restauracja, gdzie jasno okresla sie warunki przyjmowania gosci
    chociazby przez regulamin - dla gosci w krawatach), wlasnie dlatego, ze w
    tym celu powstala ta dzialalnosc - sprzedaz, ale tez specyficzna usluga .
    Nie zgodze sie za to, ze wobec tego mozna nie wpuscic na teren marketu z
    plecakiem - bo dzialalnosc marketu ogranicza sie do sprzedazy towarow a nie
    tworzenia dodatkowo jakiejs szczegolnej atmosfery bezplecakowych klientow.

    > Jesli ma czym zaplacic to wykupuje. Jesli piekarz wystawil je na
    > sprzedaz a nie chce sprzedac - j.w. - wykroczenie.

    A ja nie bylbym taki pewien, ze spredawca sklepiku dostalby za to kare
    grzywny. Wg mnie tutaj wlasnie uzasadnieniem beda zasady wspolzycia
    spolecznego chociazby.

    > A jesli jest to jedyna poczta w wojewodztwie, albo jedyna an osiedlu?
    >
    > Znaczki sa na sprzedaz. Klient ma prawo kupic. Sprzedawca nie moze nie
    > sprzedac. Inaczej dopelnia sie wykroczenia.

    W takim razie co bedzie uzasadnionym przypadkiem wg ciebie?
    Bibeck