  • Data: 2007-01-13 13:15:35
    Temat: Re: kupowanie znaczkow na poczcie
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bibeck napisał(a):
    > Czyli uwazasz, ze przepis 135 kw odnosi sie tylko do takich wlasnie
    > wypadkow? tzn, ze uzasadniony przypadek to tylko wtedy gdy sprzedawca
    > obiektywnie po prostu nie moze sprzedac?

    Moim zdaniem tak. Bo jeśli wejdziemy w subiektywne odczucia, to
    trzeba by było każde uzasadnienie uznawać, albo co chwila latać
    do sądu. No bo wtedy równie dobrym uzasadnieniem by było, że
    "nie starczy dla innych klientów", co "nie sprzedam, bo Pan
    chce to na pewno komuś odsprzedać drożej".

    > (nie twierdze, ze tak nie jest, ale
    > do konca nie jestem przekonany).

    Ja również kieruję się tylko własnym odczuciem :)

    > Czy to, ze nie mozna sprzedac bez
    > wystawienia rachunku nie wynika czasem z innych przepisow?

    Możliwe. Ale jeśli chcesz inny przykład, to proszę.
    Wyobraź sobie szklaną gablotę z wystawionym towarem,
    zamkniętą na klucz. Jest ich masa, choćby w sklepach
    z aparatami fotograficznymi. Czy jeśli jeden z pracowników
    zawieruszy gdzieś klucz do tej gabloty, to uznasz, że
    sprzedawca może odmówić sprzedaży umieszczonego w niej
    towaru, czy też będziesz się domagał rozbicia szkła?

    Pozdrawiam,
    Gerard