eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokradziez dowodu › Re: kradziez dowodu
  • Data: 2017-01-01 18:03:53
    Temat: Re: kradziez dowodu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01-01-17 o 17:27, cef pisze:

    > Chcesz powiedzieć, że jak mam zawnioskowany i wysłany z PWPW do urzędu
    > nowy dowód, ale jeszcze nie odebrany, to na stary nic już nie załatwię?

    Nie. Chcę powiedzieć, że stary jest unieważniony w systemie, a z chwilą
    wyprodukowania (a nie wydania) nowego nowy widnieje jako aktualny w
    systemie. W wielu miejscach nikt na to nie zwraca uwagę, al znam
    przypadki zatrzymania przykłądowo przez Straż Graniczną obywateli przy
    odprawie do lotu, bo ktoś zgłosił utratę dowodu, dowód odnalazł, ale
    zapomniał o tym już powiadomić Policję i dokument "wisiał" jako
    unieważniony. Oczywiście Jan KOWALSKI ze swoim skradzionym / znalezionym
    dowodem, to nadal ten sam Jan KOWALSKI, ale zanim się sprawa wyjaśni, to
    samolot odleci.

    > Piszę o tym, że nie ma żadnych mechanizmów weryfikujących ważność dowodów.
    > Ani w urzędach, ani w bankach, ani w "meldunkach".

    Banki mają dostęp do unieważnień. Mają również operatorzy
    telekomunikacyjni. Nie wiem o jakich "urzędach", czy "meldunkach" piszesz.

    > Nie chodzi mi tylko o ważność w sensie zastrzeżenia w bazie bankowej,
    > tylko też o zwykły upływ ważności.

    No przecież datę ważności dokumentu masz na nim umieszczona. Jakiego
    dodatkowego mechanizmu oczekujesz?

    > Przykładowo meldujesz się (czyli sprawa w gestii urzędu miasta)
    > spisują dane dowodu, w tym datę upływu jego ważności i te dane gdzieś
    > wprowadzają.
    > Ale jest to zwykła baza urzedu z niczym nie powiązana, bo żadna akcja
    > typu zastrzeżenie tego dowodu czy normalny upływ czasu
    > i utrata ważności nie powodują żadnej akcji ze strony urzedu.
    > Systemem to by się nazywało gdyby było jakieś powiązanie.

    Jest Ustawa o Ochronie Danych Osobowych i wątpię, y jakikolwiek Urząd
    notował adresy w "niepowiązanej z PESEL" bazie, bo nie dość, że musiałby
    taką bazę dodatkowo rejestrować (i nie wiem, czy by zgodę dostał) to
    jeszcze chronić. Kiedyś urzędy korzystały z tzw. TBD, czyli Terenowej
    Bazy Danych, gdzie było więcej informacji, niże w PESEL, a do PESEL dane
    się replikowały. Obecnie o ile się orientuję pracują wprost na dostępie
    do PESEL, tylko do tego celu mają wyznaczone komputery łączące się z
    serwerem za pośrednictwem szyfrowanego połączenia.
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1