    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejne pytanie o radar ;-)
    Date: Fri, 19 Nov 2010 20:29:07 +0100

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

    > Dopiero jak ustalony zostanie kierujący pojazdem, zostanie zaproponowany
    > mandat i ewentualnie wtedy _kierujący_ może kwestionować homologacje,
    > legalizacje, sprzęt, procedury i całe wykroczenie w ogólności - w sądzie
    > grodzkim po nieprzyjęciu mandatu.

    No bez jaj. W taki sposób to każdy strażnik miejski mógłby wysłać do mnie
    maila i napisać "a pan to kiedyś jechał za szybko" i wlepić mi mandat. A
    jeśli bym go nie przyjął i sprawa trafiłaby do sądu, to dopiero wówczas
    miałbym prawo kwestionować metody jego "pomiarów".
    Po co marnować czas i pieniądze podatników na sądy grodzkie, jeśli od razu,
    jako właściciel auta mogę zakwestionować wezwanie do wskazania kierującego,
    ponieważ nie widzę do tego podstaw?

    > A czy chodzi o napad na bank, czy przekroczenie prędkości to już inna
    > sprawa.

    No właśnie nie jestem pewien, ponieważ w podobnych przypadkach wcześniej,
    takie kopie świadectw przychodziły bez problemu (z innych straży albo z
    policji). Teraz zresztą też dosłali na naszą prośbę, więc chyba nie do
    końca jest tak, jak mówisz.

    > Swoją drogą to nie wiem czy to tak do końca "w prawie" jest informowanie
    > właściciela pojazdu o tym jakie wykroczenie popełniła osoba kierująca tym
    > pojazdem. Tego typu informacje chyba nie powinny być ot tak jawnie
    > rozsyłane do osób trzecich.

    Ponieważ przypuszczalnie zakłada się, że kierującym w większości przypadków
    jest właściciel.

    > Pewnie przez przypadek zostało wysłane wznowione, ale nie liczyłbym na to
    > że stare zgubili.

    Najpierw nie wysłali żadnego, teraz nie takie, co trzeba.
    Liczyć nie liczę, ale jakoś za dużo błędów wokół tego radaru.

    K.