  • Data: 2010-11-19 19:07:38
    Temat: Re: kolejne pytanie o radar ;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-19 09:39, Krzysztof pisze:
    > Jeśli już był taki temat, to nie krzyczcie, tylko poproszę o link :)
    >
    > Do firmy przyszła informacja ze straży miejskiej w Pipidówku Wielkim, że
    > dnia tego, a tego ktoś prowadził samochód należący do firmy, popełnił
    > wykroczenie polegające na przekroczeniu prędkości 15 km/h i straż
    > miejska prosi właścicieli o wskazanie kierowcy.
    > W pierwszej kolejności wysłaliśmy pismo do straży, że w informacji od
    > nich brak jakiejkolwiek wzmianki o radarze, o jego typie, brak
    > świadectwa legalizacji, więc poprosimy o takowe.

    Firma jako właściciel ma wskazać kierującego który w danym czasie
    dysponował pojazdem.
    I na tym etapie w zasadzie nie ma jak wnikać w to czy wykroczenie
    faktycznie było, czy sprzęt był legalizowany itp.

    Dopiero jak ustalony zostanie kierujący pojazdem, zostanie zaproponowany
    mandat i ewentualnie wtedy _kierujący_ może kwestionować homologacje,
    legalizacje, sprzęt, procedury i całe wykroczenie w ogólności - w sądzie
    grodzkim po nieprzyjęciu mandatu.

    Ciebie się tylko pytają kto miał pojazd w danym czasie.
    A czy chodzi o napad na bank, czy przekroczenie prędkości to już inna
    sprawa.

    Swoją drogą to nie wiem czy to tak do końca "w prawie" jest informowanie
    właściciela pojazdu o tym jakie wykroczenie popełniła osoba kierująca
    tym pojazdem. Tego typu informacje chyba nie powinny być ot tak jawnie
    rozsyłane do osób trzecich.

    > Czy możemy być upierdliwi i poprosić o świadectwo dotyczącego
    > okresu, w którym popełniono wykroczenie, czy sobie darować, bo to
    > niczego nie zmieni (może nie mam racji i ważne jest najbardziej aktualne
    > świadectwo)?

    Pewnie przez przypadek zostało wysłane wznowione, ale nie liczyłbym na
    to że stare zgubili. Zapewne mają wszystkie wstecz, bo wiele spraw się
    ciągnie i co jakiś czas muszą stare też wyciągać.