    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: klastry wiejskie
    Date: Tue, 31 May 2005 13:01:29 +0200

    Użytkownik <t...@k...org> napisał w wiadomości
    news:0b1e.00000346.429c0d33@newsgate.onet.pl...

    > No to jeszcze wyjasnij - jak droga umowy wielostronnej (bez ustawowych
    > rozwiazan) mozna to zapewnic. Wez pod uwage taka sytuacje:
    > Kowalski sprzedaje produkt wytworzony przez grupe i ma z tego 30%.
    > Z pozostalymi rozlicza sie przez refakturacje.

    Kowalski jest pośrednikiem. Co to, u nas pośrednicy nie działają? Tylko
    ja bym tego tak nie robił z powodów podatkowych. Lepsza umowa rolnik -
    barman z prowizją dla organizatora przedsięwzięcia, który tylko to
    fakturuje.

    > Gdy klient zazada zwrotu pieniedzy - nie ma problemu (to mozna
    rozliczyc tak jak
    > przychod ze sprzedazy).
    > Ale gdy powstaje spor bo na przyklad klient zada odszkodowania, to
    chcemy, by
    > musial pozwac wszystkich uczestnikow przedsiewziecia, a nie tylko
    sprzedawce.
    > Oczywiscie zakladamy, ze te zasady lacznie z procentami sa znane
    kontrahentowi
    > przed zawarciem kontraktu.

    Komis, no normalna umowa komisowa. Weź sobie pod lupę strukturę byle
    komisu samochodowego. Właściciel komisu sprzedaje samochody, których
    nigdy nie jest właścicielem. Jak się okazuje, ze samochód ma wadę, to
    pozywasz właściciela komisu tylko, o ile o niej mógł wiedzieć. Tak, to
    właściciela samochodu. Pozostaje kwestia rozłożenia procentowego, ale to
    spokojnie można rozwiązać. Sprzedawany samochód też przecież może mieć
    kilku współwłaścicieli.

    > Nie - po to jest wczesniejsza umowa i po to postulujemy tworzenie
    "centrum
    > rozliczeniowego", by takich sytuacji uniknac. A jak rolnik nie
    zagwarantuje
    > sobie w umowie minimalnej ceny - to jego strata.

    Minimalnej ceny bigosu? Dobra, niech będzie. No to tamten będzie
    sprzedawał po minimalnej w ramach promocji i zarabiał tak naprawdę na
    zupie. Jak uważasz, ze tak nie można, to idź do najbliższego McDonalda i
    zakup sobie byle jaki zestaw promocyjny, a potem przeanalizuj paragon
    fiskalny i zastanów się, czemu niektóre rzeczy tam są w dziwnych cenach.

    > Jakos nie zauwazylem.
    > Chyba, ze chodzi Ci o to zapewnienie wspolpracy barmana z chlopem za
    > posrednictwem dwoch stowarzyszen. Nie uwazasz, ze to gruba przesada?

    Art. 379 kc:

    § 1. Jeżeli jest kilku dłużników albo kilku wierzycieli, a świadczenie
    jest podzielne, zarówno dług, jak i wierzytelność dzielą się na tyle
    niezależnych od siebie części, ilu jest dłużników albo wierzycieli.
    Części te są równe, jeżeli z okoliczności nie wynika nic innego.
    § 2. Świadczenie jest podzielne, jeżeli może być spełnione częściowo bez
    istotnej zmiany przedmiotu lub wartości.