  • Data: 2005-06-02 12:43:05
    Temat: Re: klastry wiejskie
    Od: "Tenar" <t...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Próbujesz stworzyć formę prawną,

    Co rozumiesz pod pojeciem "formy prawnej"?

    > która nie ma
    > osobowości prawnej, nie ma zarządu, nie ma kapitału

    Dokladnie tak jak konsorcjum.
    To takie straszne?

    > i której zadaniem
    > jest unikniecie przez strony czynności cywilnoprawnej odpowiedzialności
    > za skutki niewywiązania się z umowy.

    A skad te wnioski?
    To jest nieprawda.

    > Postaw się na miejscu potencjalnego odbiorcy. Czy na jego miejscu
    > potraktował byś poważnie tak ujętego w prawie kontrahenta?

    Kontrahentem nie bedzie grupa, tylko uczestnicy przedsiewziecia.
    Konsultowalismy to z przedsiebiorcami i biznesmenami.
    Nie widza problemu.

    > To już lepiej
    > przecież za każdym razem te umowy spisywać, bo co za problem raz napisać
    > z wykropkowanymi ilościami i powielać.

    Umowe na co?
    W klastrze moze powstawac wiele bardzo roznych przedsiewziec.

    > Jeśli masz jakąś tam moc sprawczą [...]

    Nie mam "mocy sprawczej". Udalo nam sie przekonac bardzo wiele osob do naszej
    idei. Takze wsrod poslow.
    Dzisiaj odbylo sie ostatnie posiedzenie podkomisji specjalnej do tej inicjatywy.
    Przyjeto poprawki po ktorych ustawa wroci do polczonych komisji rolnictwa i
    gosapodarki. Ustawa jest na liscie - do rozpatrzenia jeszcze w tej kadencji.
    Jesli przejdzie przez komisje, to jestem pewien, ze zostanie uchwalona.
    I pewnie bedzie to pierwsza ustawa w Polsce uchwalona przy tak totalnej negacji
    prawnikow (z niewielkimi wyjatkami).