    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 16:42:16 +0200
    <v70gpc$itp$6@news.chmurka.net> <v711gt$8fg$1@news.chmurka.net>
    <v71hsf$lsa$3@news.chmurka.net> <v72r6a$poo$1@news.chmurka.net>
    <v72rqg$lsa$5@news.chmurka.net>
    <1dm9vxb5hprcr$.1a7c4c11urx05.dlg@40tude.net>
    <v7425l$k8j$3@news.chmurka.net> <v742n9$vnd$1@news.chmurka.net>
    <v7433l$k8j$4@news.chmurka.net> <v74tvl$q51$1@news.chmurka.net>
    <5...@h...invalid>
    <v78428$k8i$5@news.chmurka.net> <v785lq$l7r$1@news.chmurka.net>
    <v78bt2$k8i$6@news.chmurka.net> <v78fi6$tod$1@news.chmurka.net>

    W dniu 17.07.2024 o 15:04, io pisze:
    > No właśnie nie może taki być póki jedyną podstawą są legalne czynności.

    Musisz troch e jaśniej to opisać.

    > Pokaż filmik w którym zarzucono Audytorowi szpiegostwo.

    Pokaż film, na którym w ogóle mu jakikolwiek zarzut stawiano.
    Podejrzewam, ze taki nie istnieje. Bo przy takim zarzucie raczej bedzie
    leżał w kajdankach "na glebie", by nie dał rady nacisnąć jakiegoś
    magicznego przycisku niszczącego materiał dowodowy.

    > No i właśnie dlatego nawet gdyby takie zakazy łamał, a tego przecież nie
    > robi, to by zarzutu szpiegostwa nie można wywieść z robienia zdjęć.

    Można w mojej ocenie, bo to jedna możliwych form gromadzenia materiałów.

    > Audytor fotografuje legalnie, także te strategiczne.

    Niestety nie ogarniasz w czym problem. Morderca idzie sobie legalnie
    chodnikiem. czy to oznacza, ze Policja nie może go zatrzymać, bo on
    sobie teraz tylko idzie? Muszą czekać, jak będzie mordował kolejną
    ofiarę? Po prostu w niedorzecznym kierunku prowadzisz dyskusję.

    > Skąd ten cel wywiedziesz?

    Pamiętasz dość burzliwy wątek o tym, czemu Policja, jak ktoś zgłasza, że
    nei dostał paczki z ALLEGRO, to nie wszczyna postępowania i nie zamyka
    sprzedawcy? Wbrew pozorom ma to dość duży związek z tym tu wałkowanym
    tematem. Jak pisałem, ze samo niedoręczenie paczki nie wystarczy, bo
    istnieje cały szereg przyczyn takiego stanu rzeczy, które nie są
    oszustwem, to kilku "mądralińskich" odpierało, ze skąd wiem, czemu
    akurat ten nie jest oszustwem. No bo przecież może być i policja to
    powinna sprawdzić. No bo przecież nawet jeden na tysiąc złapanych
    oszustów jest wartych temu, by zbadać pozostałe 999 przypadki.

    Mamy sobie zbiorniki paliwa w lesie. Albo jakąś inną mało znaczącą
    jednostkę wojskową, co to na co dzień zajmuje się remontem. Przez
    kilkadziesiąt lat nic tam się nie dzieje. I nagle pojawia się idiota,
    który robi masę pozornie nieważnych zdjęć. Czy uważasz, że w takiej
    sytuacji nie warto tego zbadać? To nie tysiace, to jeden idiota. Może
    uciekł z "wariatkowa" i po wylegitymowaniu odwieziemy go do szpitala.
    Może jest poszukiwany, bo zamiast siedzieć "na dupie" w domu, to idiota
    po chaszczach jeździ i robi zdjęcia. A może jest szpiegiem. Ale top
    jeden człowiek. nie tysiące, spośród których być może jeden jest
    oszustem. Ciekawe, czy zrozumiesz ten niuans.

    > No to się może zainteresować a zarzut ciągle dęty jak opiera się o
    > robienie zdjęć.

    Czepiłeś się tego robienia zdjęć bez zrozumienia kontekstu. To, tak
    jakby policja zatrzymała włamywacza w środku mieszkania, a on twierdził,
    ze bezpodstawnie, bo nie ma zakazu spacerowania, a szyba w oknie
    balkonowym była jedynie elementem ograniczającym jego wolność. On się
    sprzeciwia ograniczaniu wolności i w ramach protestu ...

    Dlatego kolejny raz podkreślam, że samo legitymowanie fotografującego
    jest bez sensu. Albo do końca zbadać, czy nie jest szpiegiem, albo nie
    ruszać idioty. pochodzi. Pobłyska fleszem i jak nikt nie bedzie na niego
    reagował, to mu się znudzi. > ..
    > Więc się słusznie pyta Audytor "czym to się różni od robienia zdjęć
    > ptaszkom".

    Wiesz, jeśli on nie odróżnia ptaszków od samolotów wojskowych, to
    oczywiście mu wolno, ale jest to już powód do niepokoju. Nie wykluczone,
    ze te n jełop został zainspirowany przez obcy wywiad. Szpiedzy zamiast
    jeździć po kraju i szukać ważnych obiektów, to podpuścili takiego
    oszołoma. jeszcze kilku w internecie mu pomaga. Bo każdy (a w każdym
    razie wielu) z nas zna takie ważne obiekty w swoim sąsiedztwie.

    Nie wykluczone, że wrogi wywiad nawet niespecjalnie interesują te jego
    fotki marnej jakości. Oni sobie sam,i tam pojadą i zrobią swoje. Ważnym
    jest zwrócenie uwagi na obiekt. Sam oszołom może nawet nie wiedzieć,
    jaką rolę spełnia.

    > A to wcale nie jest całkiem pewne. Choćby coś takiego, że przy tej
    > okazji można poznać słabości ochrony tych obiektów. No ale to ktoś inny
    > powinien siedzieć a nie Audytor.

    Audytor również, z tym, ze moim zdaniem bardziej w szpitalu, niż
    wiezieniu. Al;e to moja prywatna i nieuzasadniona opinia.
    --
    (~) Robert Tomasik