  • Data: 2008-08-08 05:31:50
    Temat: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Sorki, ale tłumaczenia "my tylko wykonywaliśmy rozkazy" zostały
    > odrzucone jako nic nie warte już w Norymberdze.

    One są *coś* warte ale już na pewno nie zwalniają całkowicie z
    *osobistej* odpowiedzialności za wykonanie rozkazu.

    > Wojna nie została wypowiedziana ani zatwierdzona przez stosowne
    > instytucje 3RP, więc w takim razie jako całość jest nielegalna.

    W sensie *prawnym* WP nie jest wiec w Afganistanie "na wojnie".
    A wiec powinny obowiązywać zasady zachowania obowiązujące w czasie
    pokoju :-)

    > Naloty dywanowe na pełne cywilów miasta to zbrodnia.

    Zwycięzca ma zawsze rację
    -- Adolf Hitler (przed napaścią na Polskę)

    I suppose if I had lost the war, I would have been tried as a war
    criminal....
    [Sądzę że gdybym przegrał wojnę byłbym sądzony jako zbrodniarz wojenny]
    -- Curtis LeMay (1906-11-15 - 1990-10-03) USAF General

    > A czy ja mówię, że oni NIE powinni zostać ukarani? I ludzie wydający
    > im takie rozkazy?
    >
    > Tyle teraz się pitoli o "wojnie z terroryzmem", ale zauważ że atak na
    > Hiroshimę czy Nagasaki to był właśnie pierwszy nuklearny atak
    > terrorystyczny.

    Tylko *nieco* przesadzasz.

    > A za odwetowe rozstrzeliwanie polskich cywili przez hitlerowców winę
    > ponosiła AK?

    Według logiki twojego poprzednika tak ale pewnie AL/GL jeszcze bardziej

    > Czyli w sumie III Rzesza całkiem, hmm, cywilizowaną wojnę
    > prowadziła. Kto by pomyślał.

    <złośliwość> Na dobrych wzorach niech się WP wzoruje </złośliwość>.

    > Pewnie, że się kryją z tą nielegalną wojną, bo poza pytaniem o jej
    > legalność zaraz pojawia się następne - po cholerę nam ona i co my z
    > tego mamy?

    Wdzięczność nowego wielkiego brata okazywaną codzienie przez konsulaty
    USA przy wydawaniu wiz? :-)

    <złośliwość> USA będzie miało RP płycej w czterech literach :-) </złośliwość>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Osioł medytuje, koń je.