  • Data: 2008-08-08 06:59:50
    Temat: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Czyli uważasz, że powinno się karać sprawców tych przestępstw
    > bezwzględnie? Ja tak nie uważam.

    Obecne schematy karania w RP za ciezkie zbrodnie uwazam za szyderstwo
    z ofiar i kpine z poczucia sprawidliwosci. Degradacja tego prawa
    odbywa sie znowu metoda salami: najpierw nieludzka byla kara smierci,
    zaraz potem nieludzkie bylo dozywocie, teraz srodowiska 'postempowe'
    zaczynaja przebakiwac o nieludzkosci 25 lat.

    A jak zamierzaja karac morderce, i to nie w afekcie?
    Jezeli taki schemat ma sie utrzymac, to ja bede optowal
    za wprowadzeniem SUMOWANIA kar. Wtedy przynajmniej
    wielokrotny morderca z pudla juz nigdy nie wyjdzie.
    A bezpieczenstwo spoleczenstwa ma dla mnie NIESKONCZENIE
    wieksze znaczenie niz kwestia resocjalizacji bandyty.

    > Aha, czyli nie karać.
    > A takie My Lai to też było 'pole walki'? Bo na temat ostrzelania wioski
    > się nie wypowiadam, nadal za mało wiemy na ten temat.

    Nie przekrecaj, nie manipuluj :)

    My Lai to byla ZBRODNIA. A metody walki VietCongu tez byly czysto
    terrorystyczne i rownie czesto jak talibowie chowali sie za plecami
    cywilow. Moja konkluzja jest taka, ze konczy sie sensownosc stosowania
    konwencji wojennych, ktore byly ustalane dla dzialan armii regularnych.
    Przy konfliktach asymetrycznych nie maja sensu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek