    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Date: Tue, 26 Jun 2012 23:12:07 +0200

    W dniu 26.06.2012 22:43, m pisze:
    > Wydaje mi się, ale to już zupełnie z głowy i bez zaglądania do
    > przepisów, że w przepisie jest mowa o skręcającym. Nie że "będący na
    > skrzyżowaniu ma pierwszeństwo", tylko "skręcający w lewo ma obowiązek
    > ustąpić ....". A jestem skręcającym w lewo niezależnie od tego czy
    > wjechałem sekundę wcześniej czy później.

    Tak, ale jest mowa:

    1. Kierujący pojazdem, ZBLIŻAJĄC się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu
    z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    czyli ustalenie pierwszeństwa przejazdu odbywa się PRZED skrzyżowaniem,
    a nie w trakcie. Owszem, nadrzędny zapis z rozporządzenia o znakach i
    sygnałach drogowych mówi:

    2.Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    Ale znów mamy Wjeżdżający kontra Będący a nie Dwaj Na Rondzie, a A
    Jeden wjeżdżający szybciej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek