  • Data: 2012-06-27 15:56:17
    Temat: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To wyjaśniasz pierwszeństwo wysoko układających się stron
    > w przypadku zwykłego skrzyżowania, na którym obie wysoko
    > układające się strony jadą sobie naprzeciw i obie
    > skręcają w lewo.

    Wtedy albo pozostaje kultura albo oznakowanie, jak koło Kauflandu.
    Niestety PoRD nie rozwiązuje wielu sytuacji. Tak samo jak np. klasyczne
    pytanie o skrzyżowanie równorzędne i każdy wlot jego zajęty.

    > Bardzo chcę widzieć jak ustalasz pierwszeństwo stron
    > *przed* skrzyżowaniem, skoro w trakcie pokonywania skrzyżowania
    > występują dwa zastosowania tej samej zasady i dają różny
    > wynik zależnie od *miejsca* w którym zachodzą (dokładnie
    > tak samo, jak różny wynik daje "porównanie" wjeżdżających
    > na SORO, w zależności od miejsca w którym w danej
    > chwili się znajdują).

    No co ja ci poradzę? Przecie ja cały czas mówię, ze PoRD jest spsute.

    > Nie.
    > Jeśli pierwszeństwa przed wjazdem nie da się ustalić (a ani
    > na SORO ani na "zwykłym" i obustronnym skręcie w lewo
    > się *nie da*), to w każdym miejscu kolizyjnym *oddzielnie*
    > obowiązują te zasady, które... w tym miejscu obowiązują.

    Po pierwsze: Masz coś na poparcie?
    Po drugie: Nijak to nie zmienia głównej sprawy dyskusji.

    > Nie jest tak, że "jednokrotne zastosowanie znaku powoduje
    > jego zniknięcie".
    > Tak uważasz, a IMO nie ma do tego podstaw.

    No cóż, znak daje rozkaz USTĄP Pierwszeństwa, a nie Ustępuj Wiele Razy i
    Wszystkim.

    > Idzie o to, że "skręciłem to jestem na drodze z pierwszeństwem"?

    Ano. Jak na pokazywanym skrzyżowaniu na Rybnickiej albo w Grzybowicach z
    Gliwicką.

    > Nie.
    > Ona obowiązuje *również* na.
    > Na skrzyżowaniu.

    No. Tylko ona dotyczy WJEŻDŻAJĄCEGO i BĘDĄCEGO. Nie da się jej
    zastosować ani do dwóch wjeżdżających ani do dwóch będących. Nie wiem
    czemu zakładasz, że Wjeżdżający Z Lewej po wjechaniu zyskuje status
    Będącego, ale dla odmiany wjeżdżający z prawej już na zawsze ma pozostać
    tylko Wjeżdżającym.

    > Właśnie tu leży sedno sporu: tak NIE JEST zapisane.

    No i dzięki temu już w ogóle nie jest to zdefiniowane :D

    > Daj sobie powiedzieć, że *jeśli* nie da się rozstrzygnąć pierwszeństwa
    > przed skrzyżowaniem, to rozstrzyga się je *na*.

    Dam sobie powiedzieć, jak poprzesz to przepisem. Bo na razie to twoja
    radosna twórczość własna. PoRD mówi o rozstrzyganiu PRZED i koniec.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek