  • Data: 2012-06-27 09:03:31
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Włącza kierunkowskaz ... i chętni znajdują sobie kolizyjność
    > w każdym dowolnie wybranym momencie włączenia kierunkowskazu.
    > Po wprowadzeniu "zapisu na rondo" żądanie "zapisu na zjazd"
    > masz pewne, i tak kolejno PoRD spuchnie do grubości Kodeksu
    > Cywilnego.

    Cóż, coś za coś... Alternatywą (poza poniższym Twoim pomysłem) byłaby
    surowsza selekcja kandydatów na kierowców.

    > To, co IMO mogłoby być bardzo pożądane, to istnienie instytucji
    > "żądania obowiązującej wykładni sądowej".
    > Coś pośredniego między precedensem a istniejącym w .pl prawem
    > sądu do zadania pytania prawnego, ale wykonywanym prewencyjnie

    Chyba bym to preferował, aczkolwiek obawiam się, że prędzej przejdzie
    poprawka do ustawy niż wprowadzenie takiego mechanizmu.

    Aha: jestem za, ale z poprawką, że wykładnia byłaby publikowana tak
    samo, jak poprawki do ustaw i w przypadku zmiany wykładni (jeśli w ogóle
    była by dopuszczalna bez zmiany przepisu - osobiście wolałbym, żeby nie
    była) istniałby okres przejściowy.