eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoco zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne › Re: co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.prz.edu.pl!lublin.pl!news.lubli
    n.pl!not-for-mail
    From: Jan Cytawa <c...@h...umcs.lublin.pl>
    Newsgroups: pl.rec.rowery,pl.soc.prawo
    Subject: Re: co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
    Date: Wed, 26 Aug 2009 10:30:09 +0200
    Organization: lubman
    Lines: 35
    Message-ID: <h72rqf$3ok$1@news.lublin.pl>
    References: <h6qsq7$f6n$1@news.vectranet.pl> <h6r0v0$hs$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: fizpc214.umcs.lublin.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.lublin.pl 1251275408 3860 212.182.1.214 (26 Aug 2009 08:30:08 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...lublin.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Aug 2009 08:30:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.rowery:1011364 pl.soc.prawo:604215
    [ ukryj nagłówki ]

    MZ napisał:

    > Gdy w Polsce powstaną drogi chociażby takie jak na Litwie (że o
    > Niemczech czy Skandynawii nie wspomnę) to będzie można iść dalej. Na
    > razie średnia prędkość na polskich drogach głównych to 50-60km/h, bo co
    > chwila korek, miejscowość, ograniczenie z powodu złej nawierzchni itp.
    >
    > Weź tylko jeszcze pod uwagę że na Litwie (najbliższa nam
    > "finansowo-socjalnie"), gdzie drogi są lepsze niż u nas i ludzie jeżdżą
    > generalnie bardzo zgodnie z przepisami, nagle się okazało ze mają
    > najwięcej wypadków śmiertelnych. Gdzie tu haczyk?


    Tak sie zlozylo, ze w te wakacje bylem rowerowo (o czym kiedys pewnie
    napisze) na Litwie a takze na Lotwie i w Estonii. I naprawde nie mamy
    sie czego wstydzic. Nasze drogi sa po prostu lepsze i to prawie w kazym
    znaczeniu. Jedno co nas rozni na niekorzysc, to ilosc terenow
    zabudowanych na trasie, nasilenie ruchu oraz przede wszystkim ilosc
    wariatow. Tam sie praktycznie nie zdarzaja pedzace samochy. W Estonii na
    glowniejszych drogach czulismy sie super bezpiecznie, nieco gorzej na
    Lotwie i Litwie. Ale glownych drog unikalismy jak sie tylko dalo. Siec
    drog w Polsce jest bez porownania lepsza niz w kazdym z tych krajow.
    Mamy przepiekne widokowo waskie drozki pokryte czasem i kiepskim
    asfaltem ale nie zwirowe. Tam na Litwie drog zwirowych jest cala masa.
    Asfaltem pokryte sa tylko drogi glowne i ogolnie te z map samochodowych
    o duzej skali a i to nie wszystkie.

    To, ze sie po tych krajach lepiej jezdzi samochodem wynika glownie z
    tego, ze ruch jest plynny, bo maja malo w porownaniu z Polska
    samochodow, malo wsi i duzo wolnego terenu, ktory w latwy sposob mozna
    budowac szersze drogi i obwodnice. Ale o czym tu mowic jak jak nas jest
    10 razy wiecej. I wyglada na to, ze niektorym to przeszkadza i chca nas
    wytluc.

    Jan Cytawa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1