    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Sat, 30 Jun 2012 14:13:42 +0200
    <js1d79$j87$1@inews.gazeta.pl> <js1f86$eso$1@news01.versatel.de>
    <js1gjt$s25$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206222154240.1252@quad>
    <js5c6m$2r0$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206242339500.4024@quad>
    <js9fb5$51m$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206252243280.2988@quad>
    <jsbhrq$l6$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206262337540.3232@quad>
    <jsf3l9$1rb$3@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206280039290.2840@quad>
    <jsh1e1$ouu$1@inews.gazeta.pl> <jsh2pp$7mo$1@inews.gazeta.pl>
    <jsh40e$ngb$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206281417140.908@quad>
    <4fec5f06$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206281712470.272@quad> <jsibcb$27t$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206282135070.2508@quad> <jsih9e$d53$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206290752550.300@quad> <jsjvq3$59v$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206292357190.3124@quad>

    > Nie.
    > Do tego krajowy prawodawca ma środek - może postawić znak
    > zakazu wjazdu lub zakazu ruchu.

    Ale to BYŁA ANALOGIA.

    Państwo Polskie: Zobowiązujemy się do dostosowania wszystkich dróg do
    jazdy czołgiem.
    Państwo Polskie: [uups nie dostosowaliśmy]
    Gotfryd: Jadę czołgiem, zrywam asfalt, wali mnie to, zobowiązali się do
    dostosowania do czołgów.

    Sęk w tym, że zobowiązali się między sobą, a nie wobec ciebie.
    Sęk w tym, że jak zobowiązali się, a nie wywiązali, to nie jestem
    przekonany, że wolno ci gwałtem brać.

    Inna analogia:

    Państwo Polskie: Zobowiązujemy się wybudować tyle domów, żeby każda
    rodzina miała swój domek z ogródkiem.
    Państwo Polskie: [uups, nie zbudowaliśmy]
    Gotfryd: To ja idę, innym zabiorę dom, bo mi się należy.

    > To jest ich broszka.
    > Niech Cię pozwą przed ETS, wyjdzie kto ma rację :|

    Oni mnie? Może ktoś (nie wiem, inne Państwa z Układu) ich, ale stan
    faktyczny nie jest dostosowany.

    > To jest zmartwienie państwa.

    Też, ale kierowców też.

    Ojcowie między sobą: Zobowiązujemy się zbudować dzieciom domki na
    drzewach w naszych ogródkach.
    Ojciec Madzi: Zbudował
    Ojciec Ryśka: Zbudował
    Ojciec Gotfryda: Nie zbudował.

    Gotfryd nie może bawić się w domku na drzewie, bo go po prostu nie ma.
    Po części to owszem, zmartwienie Ojca, bo się zobowiązał. Ale czy
    Gotfryd może na tej podstawie sam sobie domek na drzewie stawiać, to nie
    wiem. Ojciec nie zobowiązywał się umożliwić Gotfrydowi takiej
    działalności. Musi on poczekać aż Ojciec sam zbuduje.

    > Jaaaasne.
    > Np. dzwonek przy rowerze.

    Niestety nie jestem w temacie.
    Wyposażenie pojazdów reguluje coś poza PoRD z tego co pamiętam, nie mam
    teraz jak poszukać. Nie wiem czy dzwonek akurat reguluje.

    > Co powiesz na obowiązek sygnalizacji skrętu na zakręcie?
    > (prosto z PoRD, a twardo twierdzisz że OBOWIĄZUJE)

    Nie rozumiem. Ne sygnalizuję, bo sygnalizować należy:

    Zmianę kierunku jazdy
    Zmianę pasa ruchu

    Zmiana kierunku jazdy następuje wtedy, gdy jest przecięcie się różnych
    kierunków.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek