    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bez prawa jazdy
    Date: 4 Jul 2003 17:25:47 +0200

    > witam
    > mam takie pytanko:
    > wyrokiem sadu zatrzymano mi prawo jazdy na 5 lat, wyrok za nieumyslne
    > spowodowanie smierci (mialem przekroczona predkosc, bylem trzezwy 0,00 2
    > razy wydmuchane) teraz minela polowa kary i chcialbym zlozyc wniosek o jej
    > skrocenie. Czy jest taka mozliwosc?

    Witam!
    Rzeczywiście istnieje taka możliwość.
    Na podst. art.84 par.1 kodeksu karnego:
    Sąd może po upływie połowy okresu, na który orzeczono ten środek karny
    uznać go za wykonany, jeżeli przestrzegałeś porządku prawnego,
    a środek był wykonywany przynajmniej 1 rok.
    W twoim przypadku warunki są spełnione:
    upłynęła połowa okresu, na który orzeczono zakaz, a jednocześnie ponad 1 rok
    kalendarzowy.
    Zakładam, że przestrzegałeś porządku prawnego, tj. nie byłeś
    skazywany i takie tam (nie znaczy, że miałeś być święty :-)
    Przywilej ten nie przysługuje skazanym, którzy popełnili czyn znajdując się
    w stanie nietrzeźwości, będąc pod wpływem środka odurzającego lub zbiegli z
    miejsca zdarzenia
    -ale Ciebie pewnie to nie dotyczy.
    Trzeba zaznaczyć, że "Sąd może", czyli nie musi,ale
    spokojnie pewnie zapadłaby pozytywna decyzja.
    Warto wiedzieć, że po uznaniu przez Sąd środka karnego za wykonany
    następuje zatarcie skazania, czyli wykreśla się z rejestru i możesz mówić, że
    nie
    byłeś karany. Tylko zależy, co orzeczono w stosunku do Ciebie oprócz
    tego zakazu, np. długie zawiasy?
    Powodzenia Aga