  • Data: 2023-12-24 13:24:22
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Znowu się z Tobą zgadzam. Cud wigilijny! Czy nie jest znamiennym, że oni
    > wyjeżdżają ze swojego kręgu kulturowego do innego, bo uważają, że tam
    > jest lepiej. Potem usilnie próbują spowodować, by tam, gdzie przyjechali
    > było podobnie, jak w krajach, z których wyjechali.

    No właśnie na tym polega problem....

    > Przy czym przypominam o krucjatach, w których Chrześcijanie próbowali
    > Muzułmanów przekonać, że chrześcijańskie wartości kulturowe są lepsze,
    > ważniejsze i bardziej pożądane. W tym temacie, to chyba najbardziej
    > podoba mi się podejście Buddystów. Wierzą, w co wierzą, ale jakoś nigdy
    > nie próbowali nikogo przekonywać, ze ich wiara jest lepsza.

    Jak wiesz po pierwsze to nie jestem chrześcijaninem, choć nie da się
    zaprzeczyć, że kultura europejska jest z chrześcijaństwem mocno
    związana. Mieliśmy swoje ciemne karty (w sumie mamy, bo dalej część
    kleru należy za jaja na płocie powiesić za pedofilie a reszcie solidnie
    natrzeć uszy za to że z tym nic nie robili). No ale nie da się
    zaprzeczyć, że "my" jesteśmy już na polu napierdalania heretyków trochę
    do przodu - i niech tak zostanie.

    > No
    > przynajmniej ja znam kilku i żaden ne próbował.

    Mnie też, ale to nie jest wcale aż tak różowe jak myślisz. Są i wojujący
    buddyści. My kojarzymy przede wszystkim tych misiów co ich z tybetu wygnali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!