  • Data: 2023-12-25 13:03:21
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z Ukraińcami sytuacja o tyle MZ szczególna, że większość pewnie uważa,
    > że to na dłuższą lub krótszą, ale chwilę. Po drugie, Polakom pewnie
    > jednak łatwiej o prace, raz, bo są u siebie, dwa, bo są u siebie (strona
    > pracodawcy, strona pracownika).

    Ta - bo beżowi to akurat w polsce chcą się osiedlać:P Już bardziej
    ukraincy właśnie ze względu na bliskość kulturalną, językową i fizyczną.

    > Tego roku? Jakieś prace sezonowe? Ruszyła bp. budowlanka lub rzeczy
    > rolne?

    Bardziej bym się przyjrzał metodyce badań i temu kto co zlecał:P No i
    zdaje się zus przetrzebił ukrainców którzy przebywali w polsce jeden
    dzień żeby socjal pobrać.

    > Pewnie się zmiejszy. A ten ich socjal to jakiś permanentny?

    U nas to ich specjalnie dużo nie ma, więc żadnego nie znam. A w
    niemczech - no chyba tak. Przecież naściągali ich już kilka dobrych lat
    temu.

    > Nadają się, ale są np. mniej wydajni. Można im np. płacić mniej lub dać
    > pewien czas na adaptacje.

    No to jak im będziesz płacił mniej i to na i tak już na prostych a więc
    mniej płatnych stanowiskach to będzie nierówność ekonomiczna prowdząca
    twoim zdaniem do ekstremistów. Zresztą jak im zaczniesz płacić mniej na
    prostuch robotach to spadną poniżej minimalnej i przestanie opłacać się
    ich zatrudniać.

    > Nie myslisz masowości mordów z masowością występowania chętnych
    > morderców? Nawet z niemieckimi nazistami czy sowietami, to takich
    > aktywnych oportunistów mordujących bo mogli bezkarnie to był ułamek
    > społeczenstwa.

    I starczyło...

    > Z przyczyn obiektywnych, a nie bo to kobieta.

    Powiedzmy... Zresztą paradoksalnie działa to na korzyść mężczyzn na
    rynku pracy.

    Natomiast cała reszta rzeczy, które tu wymieniłem - wiek emerytalny,
    podejście sądów (głównie rodzinnych, ale nie tylko), wszelkie programy
    pomocowe na rynku edukacyjnym i pracy kierowane tylko do kobiet) itp
    oznaczają że tak naprawdę w polsce dyskryminowani są mężczyźni a nie
    kobiety.

    > No właśnie tak trochę wydaje mi się, że nie widzisz belki we własnym
    > oku, bo jest to elementem naszej rzeczywistości, więc się nie wyróżnia.

    Nie no, naprawdę sytuacja kobiet w polsce i arabii saudyjskiej nie jest
    podobna...

    > Jak nie pomożesz się zintegrować to i owszem.

    Ale jak mam pomóc? I dlaczegho obywatel innego państwa ma być traktowany
    lepiej niż "obywatel właściwy", ile mamy pomóc - wszystkim? A kto za to
    zapłaci? Sprawa może się wdawać skomplikowana do oceny, ale jest prosta
    metoda - skoro niemcy chcą się tym swoim szczęściem podzielić to znaczy
    że nie warto:P

    > Większość pewnie skupują, ale swoich też mają. Wspomniałem chyba kiedyś
    > na "lotnictwie": Ultimate Airport Dubai, bardzo ciekawa seria NGC,
    > zdecydowanie warta obejrzenia. Odrobinę propagandowa (epatują np.
    > chętnie rolami kobiet - Emiraty mają okazuje się sporo pilotek (i nie są
    > to kurtki), ale widać np., że z 80-90% to zagranica.

    Jak leciałem turkiszem to kapitanem była kobieta - chyba turczynka. Co
    do emiratsów, to w sumie mam mieszane uczucia - z jednej strony wielka
    linia i w sumie wychodzi na to że bezpieczna, z drugiej to children of
    magenta i jak im flight directy nie kazały dzioba podnieść, to mało co
    samolotu nie rozpierdolili, bo czterech pilotów w kabinie to było za
    mało żeby stwierdzić że skoro pas się kończy to trzeba lecieć mimo że
    komputer nie każe;)

    > Najczęściej tak :)

    To może masz odpowiedź. U nas tak europa w lewo odjechała że urodziłem
    się lewakiem a teraz jestem prawakiem;)

    > Z tym, że zawsze mogą być rządy satrapy lub mądre
    > połautorytarne. W tym drugim wypadku, zwykle nie wystarczy wyskoczyć,
    > trzeba jeszcze przegiąć.

    Tak czy inaczej jak przegniesz to ci łeb upierdolą. U nas jak to dobrze
    opakujesz w diwersyty czy coś koło tego to jeszcze dotację zgarniesz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!