  • Data: 2023-12-25 12:07:57
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Mistrzowi powiedzieć, że on by to zrobił inaczej, lepiej, praktyczniej.
    > W Europie pierwszym, czego należy oduczyć adeptów, to dyskutowania.
    > Mistrz pokazuje, a reszta robi. Jak sam prowadzisz zajęcia, to możesz
    > sobie uczyć, jak chcesz. Co więcej, jak zostaniesz uznany przez innych
    > mistrzów mistrzem, to w gronie mistrzów się dyskutuje, co lepsze. Ale
    > uczeń ma robić to, co pokazuje mistrz "i basta". I żaden inny mistrz nie
    > będzie krytykował innego, czy zgoła na seminarium pokazywał adeptom, że
    > to można zrobić inaczej. Wszyscy wiedzą, że można.

    Tak właśnie jest i to wcale nie musi być jakiś mistrz, szef w pracy jak
    najbardziej wchodzi w tę rolę.

    > Jeśli chodzi o pracowników z Azji, czy Afryki, to oni są przyzwyczajeni
    > do prostych. jednoznacznych i oczywistych poleceń. Stawiasz strzelca na
    > stanowisku. Nakazujesz mu strzelać na kierunku północnym do wszystkiego,
    > co nie nosi naszego munduru i możesz mieć pewność, ze dokąd będzie żył,
    > dotąd będzie strzelał. Ale jak się sytuacja taktyczna zmieni, i wróg ze
    > wschodu zaatakuje, to możesz być pewien, ze nie strzeli. Może
    > upraszczam, ale takie są moje obserwacje z tym związane.

    Z tym może być akurat MZ różnie, ale w dyskutowanym wcześniej konteksie,
    bardziej zauwazalna jest różnica, że szef musi widzieć, że pracownik
    robi. Masz więc stada osób, które siedzą i dłubią jakieś prezentacje
    przez 10h dziennie, gdzie zwykle wystarczą ze 3h.

    --
    Marcin