  • Data: 2023-12-25 13:12:56
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile wiem, to nie ma określonego w latach wieku akurat.

    Ok - to nawet lepiej - sprzedajemy dziewczynkę chłopu albo jego rodzinie
    i przeleci ją wtedy kiedy uzna za słuszne.

    To jeszcze raz mi przypomnij - czemu nie mogę tego oceniać? Bo to nie ma
    nic wspólnego z seksem - dobrze pamiętam?

    > Natomiast za niestosowne uważam krytykowanie kogoś za to, że stosuje się
    > do nieznanego nam zwyczaju tylko z tego powodu, ze zwyczaju tego nie
    > znamy, albo po prostu nie rozumiemy.

    Ale co tu jest do rozumienia? Zwyczaj jak zwyczaj, ocena jak ocena.

    > Za niestosowne również uważam
    > opieranie naszego sprzeciwu tylko o to, że my mamy inny zwyczaj.

    Ale ja tu nie oceniam naszego zwyczaju. Oceniam tamten.

    > 650 lat temu, to była akurat królowa. W Polsce pierwszy raz minimalny
    > limit wieku dla zamążpujścia został wprowadzony w Kodeksie Napoleona,
    > który obowiązywał na ziemiach polskich w okresie zaborów. Zgodnie z tym
    > kodeksem, kobiety mogły zawrzeć małżeństwo po ukończeniu 15 lat, a
    > mężczyźni po ukończeniu 18 lat. Po odzyskaniu niepodległości przez
    > Polskę, w 1919 roku wprowadzono nowy kodeks cywilny, który ujednolicił
    > przepisy dotyczące minimalnego wieku dla zamążpujścia dla kobiet i
    > mężczyzn. Zgodnie z tym kodeksem, osoby, które ukończyły 18 lat,

    No i sam widzisz - od ponad 100 lat mamy normalnie - co to za argument
    że kiedyś było gorzej?

    > A bardzo prosto. Przykładowo w oparciu o wypowiedzi o izraelskim
    > żołnierzu i zakładnikach - to tak ostatnio. Nie chcę wyciągać
    > poprzednich wątków.

    Mozesz to jakoś rozrysować? Jak doszedłeś do tego że moja ocena że
    wypierdalanie śmieci do rzeki jest równoznaczna z pomówieniem kogoś o
    zabójstwo?

    To znaczy jak?

    --
    Shrek