  • Data: 2023-12-24 12:49:33
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.12.2023 o 12:26, Shrek pisze:

    > No i bardzo mi się podoba, że to już w naszej kulturze minąło i niech
    > tak zostanie. Nie rozumiem dlaczego miałbym nie mieć prawa oceniać co mi
    > się w innych kulturach podoba a co nie. Zwłaszcza w kontekście tego, że
    > te kultury robią sobie wjazd do europy i niby nie mamy prawa ich oceniać
    > bo ich nie rozumiemy. To ma działać na odwrót - jak się przyjezdnym
    > nasza kultura nie podoba, to niech zostaną przy swojej ale u siebie.

    Znowu się z Tobą zgadzam. Cud wigilijny! Czy nie jest znamiennym, że oni
    wyjeżdżają ze swojego kręgu kulturowego do innego, bo uważają, że tam
    jest lepiej. Potem usilnie próbują spowodować, by tam, gdzie przyjechali
    było podobnie, jak w krajach, z których wyjechali.

    Przy czym przypominam o krucjatach, w których Chrześcijanie próbowali
    Muzułmanów przekonać, że chrześcijańskie wartości kulturowe są lepsze,
    ważniejsze i bardziej pożądane. W tym temacie, to chyba najbardziej
    podoba mi się podejście Buddystów. Wierzą, w co wierzą, ale jakoś nigdy
    nie próbowali nikogo przekonywać, ze ich wiara jest lepsza. No
    przynajmniej ja znam kilku i żaden ne próbował. Jak go nie zapytasz o
    wiarę, to sam tego nie porusza. Jak naciągniesz na dyskusję, to wysłucha
    i nie protestuje.
    --
    (~) Robert Tomasik