eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli › Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
  • Data: 2019-08-31 22:08:38
    Temat: Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.08.2019 o 21:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Nie przewidywali upadku ustroju :-)

    Wydaje mi się, że tak do połowy lat 80-tych nikt nie przewidywał.

    > Ale mozna wyczytac, ze ten dekret Bieruta odbieral nieruchomosci za
    > odszkodowaniem.
    > Dopiero pozniejsze ustawy bez.
    > Ale odszkodowan nigdy nie wyplacono.

    Jeśli nawet - co oczywiście jest czystym chamstwem - to mamy roszczenie
    o odszkodowanie, które generalnie chyba się też przedawniło.

    > Raczej podejrzewam, ze USA przekazaly informacje, ze za te nieruchomosc
    > wyplacily 177 tys $.

    Ani nie potwierdzę, ani nie zaprzeczę. Ale rzetelny dziennikarz powinien
    napisać, skąd tę kwotę wziął. Bez tego po prostu materiał jest mało
    wiarygodny.

    > Amerykanie pewnie spisali, i nawet nam przekazali.

    Zakłądając, że jest, jak piszesz, no to teraz powino sie z urzedu
    wszcząć postępowanie o wyłudzenie i tyle.

    > Co chcesz w KW wpisac ?

    Z automatu każde podniesienie przez obywatela USA roszczeń przeciwko
    nieruchomości powinno się kończyć wyrokiem odrzucającym roszczenie i z
    automatu wobec stwierdzenia, ze wypłacono odszkodowanie powinno sie w
    księdze wieczystej wpsiać, ze na podstawie umowy PRL-USA nieruchomość
    przeszła na własność Skarbu Państwa.

    > I dopiero gdzies potem przychodzi informacja, ze rzad USA wyplacil
    > odszkodowanie za jakis tam budynek.

    No ale wtakim razie osoby, które zażądały zwrotu pomimo otrzymania
    odszkodowania dopuściły się oszustwa.

    > I to juz by nalezalo wpisac do KW, nawet do nowo zalozonej.

    No ale teraz to nadal się da naprawić. Należy karnie ścigać sprawców i
    dążyć do odzyskania nieruchomości.

    > A dalej to by mogly powstac ciekawe komplikacje, gdyby sie okazalo, ze
    > jeszcze ktos inny rosci sobie do tego budynku prawo.

    Wiesz, nie mają wiedzy, co tam dokładnie zaszło, to można różnie dywagować.