eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli › Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
  • Data: 2019-08-31 21:28:24
    Temat: Re: Żydzi dostali odszkodowanie za budynek w Lublinie, a potem i tak go przejęli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5d6abbf2$0$17350$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 31.08.2019 o 20:12, J.F. pisze:

    >No właśnie nie na jedno. gdyby przejęli, to by się przedawniło.

    Nie przewidywali upadku ustroju :-)

    Ale mozna wyczytac, ze ten dekret Bieruta odbieral nieruchomosci za
    odszkodowaniem.
    Dopiero pozniejsze ustawy bez.
    Ale odszkodowan nigdy nie wyplacono.

    >To bardziej prawdopodobne, ale skądś tę kwotę musieli wymyślić.
    >Prędzej
    >podejrzewam, że zwrócono Żydom tę nieruchomość w zamian za jakąś inną
    >wcześniejsza wypłata odszkodowania nie ma nic do rzeczy.

    Raczej podejrzewam, ze USA przekazaly informacje, ze za te
    nieruchomosc wyplacily 177 tys $.

    >No ale z drugiej strony należało pewnie określić za co to jest.
    >Spisali?

    Amerykanie pewnie spisali, i nawet nam przekazali.

    >Wiesz, ja to widzę tak. Jest jakaś tam nieruchomość. Wpisany jest za
    >włąściciela ktoś nieistniejący, jakaś zlikwidowana przez Niemców
    >pewnie
    >szkoła. Nie ma komu tego oddać. To się przeprowadza postępowanie i po
    >uprawomocnieniu wpisuje w księgi wieczyste, ze właścicielem jest
    >Skarb
    >Państwa z adnotacją, na jakiej podstawie. Decyzja administracyjna,
    >ustawa, dekret. Ale w każdym razie coś.

    No ale tego nie zrobiono.

    Wiec sytuacja jest taka, ze przekazuje/oddaje sie budynek panstwowej
    szkole, bo akurat jest taka potrzeba czy sens,
    KW ... kto wie, czy w ogole przetrwaly wojne,
    potem zawieramy ryczaltowa umowe z USA, ale ciagle nie wiemy, ktore
    budynki naleza do "obywateli amerykanskich".
    Co chcesz w KW wpisac ?

    I dopiero gdzies potem przychodzi informacja, ze rzad USA wyplacil
    odszkodowanie za jakis tam budynek.
    I to juz by nalezalo wpisac do KW, nawet do nowo zalozonej.

    A dalej to by mogly powstac ciekawe komplikacje, gdyby sie okazalo, ze
    jeszcze ktos inny rosci sobie do tego budynku prawo.

    >Cokolwiek, ale należało zrobić. Tak, czy siak uważam, że wszelkie
    >roszczenia się przedawniły i w ogóle bym się obecnie w to nie wdawał.

    A to zdaje sie dla ETPCz nie jest takie jasne. Ogolnie odszkodowanie
    sie nalezy.
    Trzeba bylo zastrzec stosowna klauzule, ze jurysdykcja trybunalu nie
    dotyczy spraw sprzed dnia przystapienia.

    J.