    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znów poszukiwania telefony
    Date: Thu, 18 Jan 2024 13:29:56 +0100

    W dniu 18.01.2024 o 12:32, J.F pisze:

    > No chyba nie calkiem, skoro przez 12h nie dało sie zlokalizowac z
    > dokladnością chocby do 2km ..

    Bo to szczere pole i dokładność może być kilkanaście kilometrów. U nas
    masę BTS-ów ma deklarowane zasięgi 16 km

    > No ale sie daje, bo jak piszesz powyzej "nie chce omawiać".

    Czasem daje, a czasem nie. Nie chcę omawiać kiedy daje. Nie zależy to od
    chciejstwa, tylko szeregu niuansów technicznych.

    > Patrz przypadki googla z USA, a to ponoc taki praworządny kraj.
    > Wiekszosc ludzi nie ustawia też jakos ambitnie telefonu, tylko
    > korzysta z domyslnych ustawien ... sprzedawcy/producenta/operatora. A
    > jak wyłączają, to i włączyć potrafią - ale muszą być przytomni.
    > Trzeba też miec odpowiedni telefon ... mam wrażenie, ze teraz 90%
    > ma, ale wsród staruszków moze być gorzej.
    > No i tu niestety prztyczek w Google - odpal Mapy, albo inny
    > systemowy program, i odczytaj pozycję. Nie jest to łatwe.

    To jest skomplikowane. Ale możesz wysłać SMSem pinezkę, albo większością
    komunikatorów.

    > Są natomiast rózne apki ułatwiające lokalizowanie, ale trzeba je
    > zainstalować.
    >
    > Jest tez jak widać pewne rozwiązanie systemowe, na nowszych
    > telefonach, ale Polska nie chce wdrożyc. Zaraz - a nie jest wdrożone?
    > Jak te samochody zgłaszaja wypadki? Aaa - przez producenta?

    Nie wiem, jak one zgłaszają. Do Policji przychodzi tzw. formatka i tu
    jest właśnie problem, bo tam nie ma cyferek z położeniem, tylko adres. A
    tą geolokacją różnie bywa.

    --
    (~) Robert Tomasik