    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 5 Sep 2023 19:41:56 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud59k4$3uc$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5aeo$48r$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud5b7f$4op$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5bg9$4pq$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud5cbe$598$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5n7e$g1s$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud6hnm$rvv$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud6uqo$2gi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1kgh5p8g0dh4i$.1doto1o3cyf8u.dlg@40tude.net>

    W dniu 05.09.2023 o 18:25, J.F pisze:
    > Przy 40km/h droga hamowania króciutka.

    Kalkulator podpowiada 43 metry na mokrej nawierzchni, ale tu nie o to
    chodzi, czy dało się zatrzymać. Tam nie wolno przechodzić.

    > A pieszy jak widac, zachował sie tam dosc przytomnie czy jak kto woli
    > - trzeźwo.

    Uważam, że nie. Uważam, że nieszczęście spowodował sam fakt, że pieszy
    wszedł na poprzedni pas ruchu. Widząc to kierujący zaczął kombinować jak
    go ominąć, przewidując, że wlezie mu na ten pas przy pasie zieleni. Stąd
    właśnie korekta ruchu w prawo i ostatecznie "efektowny" hak na lewy
    chodnik zakończony upadkiem ze schodów.

    Bezwzględnym minimum, by pieszy nie ponosił winy za zdarzenie, to
    byłoby, gdyby zatrzymał się na końcu tego pasa zieleni i spojrzał w
    prawo. Wówczas uznałbym, że kierujący w mieście chodzących pieszych
    spodziewać się powinien i sam fakt, że sądził, iż ten wtargnie nie
    obciąża pieszego. Okazuje się jednak, ze to kierujący dobrze przewidział
    zachowanie pieszego.
    --
    (~) Robert Tomasik