  • Data: 2009-02-03 19:36:38
    Temat: Re: Zgloszenie Wspolnotowego Znaku towarowego
    Od: "Tomek" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    news:pan.2009.02.03.13.00.15@rudak.org...
    > Musisz wpisać wszystkie usługi/towary. Rzecz w tym, że w obrębie
    > poszczególnych klas mogą być inni uprawnieni i ich praw nie możesz
    > ograniczyć w ten sposób.

    Znak który sobie wybrałem zarejestrowały trzy firmy w UE, żadna nie
    wymieniła klas które ja zamierzam wymienić - zupełnie inne branże.

    > Druga sprawa, że zbyt szeroki zakres zgłoszenia może być potraktowany
    > jako nadużycie prawa.

    Ciekawe, na ile można sobie pozwolić...

    > Po trzecie pamiętaj, że jeśli nie zamierzasz świadczyć konkretnych usług/
    > towarów to też mogą być problemy z zawłaszczaniem.

    Narazie, to zamierzam zacząć bardzo skromnie, jeden produkt (towar). Ale mam
    nadzieję na rozwój, no i nie chciałbym za chwilę znowu wydawać pieniędzy na
    nową rejestrację. Poza tym nie chciałbym aby ktoś za chwilę wyprodukował coś
    bardzo podobnego. A poza tym jak sprawdzić, udowodnić, co zamierzam? Dzwonią
    w tej sprawie, piszą pisma? Trzeba prowadzić z nimi korespondencję i coś
    wyjaśniać? Wystarczy być przekonującym, uprawdopodobnić swoją wersję?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Tomek

    ps. Sprawdziłem różne (znane) znaki towarowe z tej samej branży, zawsze są
    zgłaszane wielkimi literami. No i towary są wymieniane opisowo "własnymi
    słowami" a nie przepisane z klasyfikacji nicejskiej - krótki opis o bardzo
    szerokim zakresie. Może właśnie tak trzeba.