  • Data: 2009-02-05 14:25:29
    Temat: Re: Zgloszenie Wspolnotowego Znaku towarowego
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 05 Feb 2009 14:13:23 +0100, Tomek napisał(a):

    > Więc chyba trzeba złożyć wniosek o rejestrację i nie czekać, tylko
    > zacząć produkt sprzedawać? Nawet jeżeli ktoś złoży wniosek później od
    > mojego, to prawa dostanę ja?

    W zasadzie ochrona przysługuje od momentu opublikowania wniosku, chyba że
    zostanie on odwalony.

    > Czy ta baza
    > http://oami.europa.eu/CTMOnline/RequestManager/en_Se
    archBasic_NoReg
    > uwzględnia również wnioski "w toku"?

    Tak, ale też z drobnym opóźnieniem.

    > Mam jeszcze jedną ogromną prośbę o odpowiedź na nurtującą mnie
    > wątpliwość. Jeżeli zgłoszę i dostanę prawa do znaku graficznego
    > przestawiającego zwrot "fioletowy banan" i rysunek banana, to czy ktoś
    > inny może zdobyć prawa do znaku słownego "fioletowy banan" dla
    > identycznych klas towarowych (i identycznych produktów)?

    On może złożyć wniosek, a Ty możesz się sprzeciwić, może też się okazać,
    że OHIM w ramach badania wniosku sam stwierdzi, że może wprowadzać w błąd
    klientów.
    Może też się okazać, że nikomu nie powinien przeszkadzać nawet późniejszy
    znak słowny w tej samej klasie.

    Dużo będzie też zależało od renomy Twojego znaku, rozpoznawalności etc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl