    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz parkowania a droga wewnętrzna
    Date: Thu, 1 Apr 2010 15:32:04 +0200

    On Thu, 1 Apr 2010, Gray wrote:

    > Użytkownik "Stefan" napisał

    > Gwoli ścisłości ten drugi "znak" to tablica informacyjna ustawiona przez
    > właściciela drogi. Nie jest to znak drogowy w rozumieniu Pord. Właściciel
    > drogi wewnętrznej może oczywiście ustawiać własne znaki regulujące ruch
    > pojazdów na jego terenie, ale organa państwowe nie będą ścigać za ich
    > nieprzestrzeganie. Znacznie prościej uznać, że tego "znaku" tam nie ma.
    > Wtedy sytuacja będzie jasna. Na drogach publicznych stosujemy się do znaków
    > określonych w Pord. To wszystko.

    Jeszcze sprecyzuj, czy odnosisz się do faktu że oznakowanie jest
    nieprawidłowe (znak ma zamienione słowa i opis właściciela, czego
    rozporządzenie nie przewiduje), czy tego że "nie będą ścigać za
    nieprzestrzeganie" - bo w tym drugim przypadku status pierwszych
    znaków niczym nie różni się od statusu znaku informującego
    o drodze wewnętrznej.
    Poza, rzecz jasna, tym, że wyszło iż nikogo nie obchodzi skąd
    ktoś ma wiedzieć czy dana droga jest wewnętrzna czy nie (a w
    świetle tego, nieprawidłowy znak jest *cenną* wskazówką, zaś
    "ważność" stosowania się lub nie do do znaku jest nieistotna,
    skoro kierującego obowiązuje stosowanie się do statusu drogi).

    pzdr, Gotfryd