  • Data: 2005-07-03 19:37:23
    Temat: Re: Wykup gruntu przez spoldzielnie a istniejaca hipoteka
    Od: Piotrek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):

    > księgę hipoteczną ma mieszkanie, a nie grunt.
    > to taki dziwny twór.
    > Jeśli spółdzielnia wykupi grunt to będzie właścicielem całości gruntu
    > pod budynkiem.
    > Możesz jeszcze wykupić ułamkową własnośc gruntu pod budynkiem i dopiero
    > wówczas będziesz mógł powiedzieć, że jesteś właścicielem mieszkania
    > pełną gębą.
    > Nie wiem co w tym piśmie było, czy to tylko informacyjnie przysłali, czy
    > czegos chcą.

    Po prostu napisali że chcą wykupywać grunt (decyzja o tym zapadła dwa
    lata temu), ile to będzie kosztowało i co ważne ile to będzie kosztowało
    mnie ( w formie podwyżki czynszu). Należy podpisć zgodę na wykup i jeśli
    większość się zgodzi to będą wykupywać. Ale zastanawiam się czy dla mnie
    jest to istotne? Czy jeśli spółdzielnia wykupi ten grunt, to mimo że
    płaciłem za to w czynszu to jeszcze będę musiał dodatkowo wykupić ten
    grunt? Czy w ogóle jest to możliwe (potrzebne), a może zależy to od
    zgody spółdzielni? Przyznam że nie słyszałem aby ktoś wykupywał
    dodatkowo grunt mając własność hipoteczną mieszkania - obiegowa opinia
    mówi że własność hipoteczna różni się właśnie od własności spółdzielczej
    prawem do gruntu (oczywście przytaczam popularna opinię - nie wiem jak
    to wygląda od strony prawnej) . Możesz to nieco przybliżyć?

    Pozdrawiam
    Piuotrek